Genel Bilgi
Kod | AYH207 |
Ad | Staj |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Staj |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Gökhan ERGAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Sevil Meziyet YİĞEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mesleki konularda eğitim ve uygulama yaptırılarak iş tecrübesi kazanımı amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Toplam 30 iş gününü kapsamaktadır. Öğrencilerin; iş yerlerindeki eğitim, uygulama ve stajları, Yükseköğretim Kurulunun belirlediği esas ve usuller çerçevesinde yapılır. Mesleki konularda eğitim ve uygulama yaptırılarak iş tecrübesi kazanımı amaçlanmaktadır. İşyerinden gelen değerlendirme formları incelenerek, staj komisyonu tarafından değerlendirme yapılır.
Dersin Ön Koşulu
Staj uygulamasının tamamlanmış olması
Kaynaklar
Bu ders için ders notu ve kitap ihtiyacı yoktur.
Notlar
Bu ders için başka bir kaynağa ihtiyacı yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Teknikerlik vizyonu kazanır. |
ÖÇ02 | Literatür bilgisini saha uygulamalarıyla geliştirir. |
ÖÇ03 | Sosyal ilişkileri gelişir |
ÖÇ04 | Teknlojiyi kullanmayı öğrenir ve iyi şekilde kullanır |
ÖÇ05 | Ekip çalışması ve iş yeri düzenine dair deneyimi artar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve Uluslararası avcılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, yaban hayatı ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Avcılık ve Yaban Hayatı ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok yönlü düşünebilir, alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Güncel olaylar ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayatı ile ilgili bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaban hayvanlarının çeşitliliği, envanteri, hastalıkları, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olma. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek yönetir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ormancılık ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanabilme. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili orta düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile yeterli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası çevre ve ormancılık politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrayabilme. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Staj dönemin ilk haftasının öğrenciyle birlikte değerlendirilmesi | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Arazi uygulamalarının değerlendirilmesi | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Staj yapılan birimdeki faaliyetlerin gözden geçirilmesi | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Ormanda yapılan yaban hayatı gözlemlerin incelenmesi (kuşlar ve böcekler) | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Orman yangınlarına müdahale ve yangınlara karşı alınan önlemler | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
6 | Populasyonların büyüklüklerinin değerlendirilmesi (epidemi ve dışa göçler) | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
7 | Orman zararlılarıyla mücadele ve orman zararlılarının tespiti | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
8 | Ara Sınav | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
9 | Ormanda yapılan türlere ait populasyonların sayım çalışmaları | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
10 | Devlet ve özel avlakların yapısının ve yönetiminin incelenmesi | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
11 | Av sahalarında uygulanması gereken kriterler ve bu kriterlerin belirlenmesi | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
12 | Staj hakkında sözlü değerlendirme | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
13 | Staj öncesi ve staj sonrasının öğrenciye katkısının değerlendirilmesi | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
14 | Staj defterlerinin sunum haline getirlmesi | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
15 | Staj defterlerinin genel değerlendirilmesi | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 196 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,84 | ||
AKTS | 8 AKTS |