Genel Bilgi
Kod | YLY203 |
Ad | Kentleşme ve Çevre Sorunları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Mehmet KARABULUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Mehmet KARABULUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı kentleşmenin tarihsel gelişimi, güncel politikalar ve sorunların teşhis ve çözümüne yönelik teorik bilgi aktarmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders Dünya'da ve Türkiye'de kentleşmenin tarihsel süreçteki gelişimi ve sonuçları, kentleşme politikaları, çevre sorunları ve politikalarını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çevre Sorunları Prof.Dr. Kemal Görmez, nobel yayınları
Notlar
Çevre ve Kentleşme politikası, Doç. Dr. Coşkun Karaca Ekin yayınları 2019
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | kent ve kentleşme kavramını tanımlar |
ÖÇ02 | Dünya'da ve Türkiye'de kentleşmenin tarihsel gelişimini öğrenir |
ÖÇ03 | Farklı ekonomik sistemlerde kentleşme politikasını değerlendirir |
ÖÇ04 | Belli bir bölgede uygulanacak kentleşme politikasını planlama sürecini bilir |
ÖÇ05 | Dünyada ve Türkiyede çevre sorunlarını, ortaya çıkışını ve sebeplerini bilir |
ÖÇ06 | Gecekondu politikası oluşturulmasını bilir |
ÖÇ07 | Türkiyede ve batıda çevre koruma fikrinin gelişimini bilir |
ÖÇ08 | Kırsal ve kentsel kalkınma politikasını inceler |
ÖÇ09 | Türkiyede planlı dönemdeki çevre politikalarını anlar |
ÖÇ10 | Kıyı politikasını anlar. afet ve çevre politikasını anlar |
ÖÇ11 | Enerji kaynaklarının neden olduğu çevre sorunlarını bilir |
ÖÇ12 | Yenilenebilir enerji kullanımını anlar |
ÖÇ13 | Küreselleşme kavramını ve özelliklerini anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri öğrenir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problem çözme yöntem ve teknikleri bilir | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi kazanır | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı İle İlgili elde ettiği verileri yorumlar. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili karşılaştığı problemleri teşhis ederek çözüm önerileri sunar. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bireysel ve grup ile çalışabilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip olur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade eder | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kent ve Kentleşme kavramı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dünya'da ve Türkiye'de kentleşme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Farklı ekonomik sistemlerde kentleşme politikası | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bölgesel planlama politikası | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Konut politikası | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Gecekondu politikası | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kentsel planlama politikası | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kırsal kalkınma politikası | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kentsel toprak politikası | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kıyı politikası | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Afet politikası | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çevre politikası | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Küreselleşme | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Çevre ve kentleşme politikalarının çözümü için uygulanabilecek politikalar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |