AYHS216 Rapor Hazırlama - Seminer

2 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AYHS216
Ad Rapor Hazırlama - Seminer
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERCÜMENT BİLGER


Dersin Amacı

Mesleki alanda araştırma yapma ve sunma becerisi kazandırılacaktır

Dersin İçeriği

İletişim/ Yazılı iletişim/Yazışma ve Yazım Kuralları/ Yazışma Teknikleri/ Yazışma Türleri/ Rapor Hazırlama ve Rapor Yazımı/ Veri Toplama/ CV Hazırlama Tekniği

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Örnekleriyle Mesleki Yazışma ve Rapor Hazırlama Teknikleri, Hasan Tutar, 2012

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mesleğine yönelik araştırma yapabilecektir.
ÖÇ02 Araştırma sonuçlarını raporlayabilecektir ve bu sonuçları sunabilecektir.
ÖÇ03 Diğer insanlarla iletişimi geliştirir
ÖÇ04 Yazışma kurallarını bilir
ÖÇ05 CV hazırlama tekniğini bilir
ÖÇ06 Kendine olan öz güveni artar
ÖÇ07 Kaynakları etkin kullanır
ÖÇ08 Noktlama işaretlerine dikkat eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Avcılık ve Yaban Hayatı alanları ile ilgili temel bilgileri ve genel kavramları açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve Uluslararası avcılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaban hayatı uygulamaları için çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yaralanır, yaban hayatı ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Avcılık ve Yaban Hayatı ile ilgili yasalara uygun davranır ve alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çok yönlü düşünebilir, alanında çalışma sahasındaki işi ile ilgili bilgiler toplar, analiz eder ve elde ettiği bilgileri uygulamaya aktarır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Güncel olaylar ve gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izleyerek etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaban hayatı ile ilgili bilgi toplar, rapor haline getirir, ayrıca bu raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü veya yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaban hayvanlarının çeşitliliği, envanteri, hastalıkları, korunması, nakledilmesi, üretilmesi, izlenmesi, habitatlarının iyileştirilmesi, yapay ve doğal avlaklar, kontrollü avcılık, pazarlama usulleri, av ve yaban hayatı turizmi konularında bilgi ve beceriye sahip olma.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu altında çalışanları bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket ederek yönetir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilgiye sahip olur.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ormancılık ve yaban hayatı uygulamalarında çağdaş teknoloji ve uygun yöntemleri, gerekli araç ve gereçleri kullanabilme.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerini kullanır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili orta düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile yeterli düzeyde iletişim kurar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası çevre ve ormancılık politikalarını, yasalar ve diğer yazılı hukuk kuralları ile yükümlülükleri kavrayabilme. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Orman ve yaban hayatı amenajmanı ile korunan alan tayini ve yönetiminin temel esaslarını öğrenerek koruma-kullanma ve sürdürülebilir gelişim felsefesini kazanmış olma.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dil ve Dillerin Doğuşu Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 İletişim ve Yazılı İletişim Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Yazı Yazmanın Kuralları Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Yazışma Teknikleri Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Yazışma Türleri Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Yazışma Türleri II Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Rapor Hazırlama ve Rapor Yazımı Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Rapor Hazırlama Süreci Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Rapor Hazırlama Süreci II Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Raporun Bölümleri Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Rapor sunum Tekniği Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 CV Hazırlama Tekniği Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 CV Hazırlama Tekniği II Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 62
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,48
AKTS 2 AKTS