AR155 Mezopotamya Arkeolojisine Giriş

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR155
Ad Mezopotamya Arkeolojisine Giriş
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER


Dersin Amacı

Dört yıl boyunca işlenecek olan Mezopotamya kültürleri ve arkeolojisine giriş yapmak

Dersin İçeriği

Mezopotamya'nın coğrafi ve jeomorfolojik özellikleri, Mezopotamya kazı ve araştırma tarihçesiyle birlikte bölgenin en eski dönemlerinden Obeyd çağına kadar olan dönem işlenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Ders materyali

Notlar

E. Strommenger 1964, The Art of Mesopotamia, London.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mezopotamya coğrafyasını tanır.
ÖÇ02 Mezopotamya'da kazı ve araştırma tarihini araştırır.
ÖÇ03 Mezopotamya'da en erken çağlardan itibaren yerleşimleri ve buluntu yerlerini değerlendirir.
ÖÇ04 Paleolitik, Epipaleolitik ve Seramiksiz Neolitik dönemlerle ilgili konuları tartışır.
ÖÇ05 Seramikli Neolitik dönemlerdeki kültürleri yorumlar.
ÖÇ06 Halaf kültürünün tüm aşamalarını analiz eder.
ÖÇ07 Aynı dönemlerde Anadolu'daki kültürlerle olan benzerlik ve farklılıkları ayırt eder.
ÖÇ08 Kalkolitik Çağa kadar olan tüm gelişmeleri tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarihi ve kültürel mirası korur. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mezopotamya'nın coğrafi ve jeomorfolojik özellikleri Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Mezopotamya'da kazı ve araştırma tarihçesi Önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Mezopotamya'da Paleolitik buluntular Verilen yayınların tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Epipaleolitik kültürler Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Epipaleolitik buluntular Konuyla ilgili yayın taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Aseramik Neoilitik dönem yerleşimleri Bulunan yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Aseramik Neoilitik dönem yerleşimleri ve mimari Yayın okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Aseramik Neoilitik dönem yerleşimleri devam Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Hassuna kültürü ve yerleşimleri Okunması gerekli yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Hassuna seramiği Okunan yayınların eleştirisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Samarra kültürü ve yerleşimleri Ödev konusu seçimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Samarra seramiği Kaynakların tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Halaf kültürü Ödevlerin son kontrolü ve eksiklerin tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Halaf seramiği Ödev teslimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS