Genel Bilgi
Kod | AR155 |
Ad | Mezopotamya Arkeolojisine Giriş |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dört yıl boyunca işlenecek olan Mezopotamya kültürleri ve arkeolojisine giriş yapmak
Dersin İçeriği
Mezopotamya'nın coğrafi ve jeomorfolojik özellikleri, Mezopotamya kazı ve araştırma tarihçesiyle birlikte bölgenin en eski dönemlerinden Obeyd çağına kadar olan dönem işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Ders materyali
Notlar
E. Strommenger 1964, The Art of Mesopotamia, London.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mezopotamya coğrafyasını tanır. |
ÖÇ02 | Mezopotamya'da kazı ve araştırma tarihini araştırır. |
ÖÇ03 | Mezopotamya'da en erken çağlardan itibaren yerleşimleri ve buluntu yerlerini değerlendirir. |
ÖÇ04 | Paleolitik, Epipaleolitik ve Seramiksiz Neolitik dönemlerle ilgili konuları tartışır. |
ÖÇ05 | Seramikli Neolitik dönemlerdeki kültürleri yorumlar. |
ÖÇ06 | Halaf kültürünün tüm aşamalarını analiz eder. |
ÖÇ07 | Aynı dönemlerde Anadolu'daki kültürlerle olan benzerlik ve farklılıkları ayırt eder. |
ÖÇ08 | Kalkolitik Çağa kadar olan tüm gelişmeleri tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mezopotamya'nın coğrafi ve jeomorfolojik özellikleri | Literatür araştırması | |
2 | Mezopotamya'da kazı ve araştırma tarihçesi | Önerilen kaynakların okunması | |
3 | Mezopotamya'da Paleolitik buluntular | Verilen yayınların tartışılması | |
4 | Epipaleolitik kültürler | Literatür taraması | |
5 | Epipaleolitik buluntular | Konuyla ilgili yayın taraması | |
6 | Aseramik Neoilitik dönem yerleşimleri | Bulunan yayınların okunması | |
7 | Aseramik Neoilitik dönem yerleşimleri ve mimari | Yayın okuma | |
8 | Ara Sınav | Ölçme ve değerlendirme | |
9 | Aseramik Neoilitik dönem yerleşimleri devam | Literatür taraması | |
10 | Hassuna kültürü ve yerleşimleri | Okunması gerekli yayınların okunması | |
11 | Hassuna seramiği | Okunan yayınların eleştirisi | |
12 | Samarra kültürü ve yerleşimleri | Ödev konusu seçimi | |
13 | Samarra seramiği | Kaynakların tartışılması | |
14 | Halaf kültürü | Ödevlerin son kontrolü ve eksiklerin tartışılması | |
15 | Halaf seramiği | Ödev teslimi | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme ve değerlendirme | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme ve değerlendirme |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |