Genel Bilgi
Kod | HKZ107 |
Ad | Yabancı Dil |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. NEŞE SONÇAĞ YAZAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. NEŞE SONÇAĞ YAZAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, öğrencilerin konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması halinde basit düzeyde iletişim kurmalarına; kendini ya da başkalarını tanıtmalarına, bu bağlamda nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurmalarına, somut gereksinimlerini karşılayabilmek adına bilinen, günlük ifadeleri, çok temel deyimleri anlayabilme ve kullanabilmelerine zemin hazırlayacaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders temel düzeyde İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma- anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Smart Choice Starter Student's Book OUP Smart Choice Starter Workbook OUP
Notlar
Yok
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İngilizce'de temel zamanları kullanır. |
ÖÇ02 | Günlük konuşma becerileri için gerekli yapıları kullanır. |
ÖÇ03 | Çok sık kullanılan ifadeleri ve cümle öğelerini kullanır |
ÖÇ04 | İngilizce okuma, dinleme, konuşma, yazma becerilerini A1 düzeyinde öğrenir. |
ÖÇ05 | Temel düzeyde detaylar vererek kendini ve başkalarını tanıtır. |
ÖÇ06 | Temel dilbilgisi ve kelime yapılarını kullanarak basit düzeyde etkileşim kurabilir. |
ÖÇ07 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukukun temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel hukuk disiplinlerini ve içeriklerini (her alana ilişkin yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararları ve bilimsel değerlendirmeleri) bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki problemleri teşhis eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini tanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuk biliminin araştırma, analiz ve yorum yöntemlerini kavrar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tespit edilen hukuki problemlere çözüm üretebilmek için uygun hukuki yorum yöntemlerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgileri kullanarak karşılaştığı hukuki problemleri çözer. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki problemlerin çözümlerini olan (de lege lata) ve olması gereken hukuk (de lege ferenda) bakımından ayrı ayrı ortaya koyar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuk uygulamasında karşılaşılan problemler karşısında çözüm geliştirmek için ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal ve hukuki sorunlara karşı duyarlı olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Teknik hukuk bilgisini gerek Türkçe gerek İngilizce olarak sözlü veya yazılı şekilde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hukukla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Evrensel hukuk ilkeleri doğrultusunda hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını içselleştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devletini benimser. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Am/is/are yapısını kullanarak kişisel bilgileri sorma ve söyleme | Okuma, alıştırma çözme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | "To be" fiilinin farklı formlarını kullanarak aile ve arkadaşları tasvir etme | Dinleme egzersizleri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | 1. Ev ve mekanları tanıtma. 2. Kişi zamirleri; belgisiz ve belgili belirteçlerin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı | İlgili kelimeleri çalışmak, videoları izlemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
4 | Geniş zaman kullanarak en sevdiğin şeyleri ve aktiviteleri anlatabilme | Kelime çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Rutin günlük aktivitelerini Simple Present Tense kullanarak anlatma | Okuma, ilgili alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | 1.Yer yön sorma ve tarif etme 2. Nesne zamirlerinin cümlede tanımlanması ve kullanılması | Yer yön ile ilgili video izlemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Present Continous Tense kullanarak ev işleri hakkında konuşma | Okuma, ilgili dinleme metni | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Vize Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Şu anda meydana gelen olayları Present Continuous Tense kullanarak anlatabilme | Doing exercises | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Can / can't yapısını kullanarak yeterlilik ve ihtimal durumlarını ifade edebilme | Yapabilirlik ile ilgili okuma ve dinleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Seyahat ve tatil planları hakkında konuşabilme | İlgili video izlemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | "Be going to" yapısını kullanarak gelecek ile ilgili planlarını ifade edebilme | Planla ilgili okuma ve dinleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Simple Past Tense kullanarak geçmişteki insan ve yerleri tasvir edebilme | Geçmişle ilgili bir okuma metnine önceden çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Geçmişteki aktiviteleri ve olayları Simple Past Tense kullanarak anlatabilme | İçerikle ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Restoranda yiyecek içecek sipariş edebilme | İlgili video izlemek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Final Sınavı | Ders içeriğinin çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |