Genel Bilgi
Kod | AR247 |
Ad | Sümer-Akad Arkeolojisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste Mezopotamya'daki Cemdet Nasr, Erhanadanlar, Akad ve III:Ur dönemlerinin her yönüyle anlatılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Mezopotamya'nın Eski Tunç Çağı kültürlerinin tanıtılması
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
ders materyali
Notlar
Selz,G.J. 2020, Sümerler ve Akadlar, İstanbul.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eski Tunç Çağı Mezopotamya uygarlıklarını tanır |
ÖÇ02 | Geç Uruk ve Cemdet Nasr dönemlerinin sosyo-kültürel konularında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Geç Uruk çağlarının din, siyaset ve ekonomik özelliklerini tartışır |
ÖÇ04 | Erhanedanlar döneminde Sumer uygarlığının tüm özelliklerini tanımlar |
ÖÇ05 | Erhanedanlar dönemi yerleşimlerinin yerleşme modellerini tartışır |
ÖÇ06 | Mezopotamya'ya gelen Akadları tanımlar |
ÖÇ07 | Akad kültürünün tüm özelliklerini tanımlar |
ÖÇ08 | III.Ur döneminde tekrar Sumer uygarlıklarının dinamiklerini tartışır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Geç Uruk çağı ve özellikleri | Literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Geç Uruk Çağında ekonomik sistem | Önerilen kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Geç Uruk çağının eserleri | Verilen yayınların eleştirisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Cemdet Nasr dönemi siyasi tarihi ile kültür tarihi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Cemdet Nasr dönemi dini ve krali mimarisi | Konuyla ilgi yayın taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Cemdet Nasr döneminde sanat | Bulunan yayınların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Erhanedanlar dönemi siyasi tarihi | Yayın okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Erhanedanlar döneminde tapınak mimarisi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Erhanedanlar dönemi sarayları ve sanatı | Okunması gerekli yayınların seçimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Akad kralları ve Akadların kuruluşu | Okunan yayınların eleştirisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Akad ekonomisinin ana kaynakları | Ödev konusu seçimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Akad mimarisi ve sanat eserleri | Kaynakların tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | III.Ur dönemi siyasi tarihi | Ödevlerin son kontrolleri ve eksik yayınlara yönlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | III.Ur döneminde mimari ve sanat eserleri | Ödev teslimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme ve değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |