Genel Bilgi
Kod | AR253 |
Ad | Neolitik -Kalkolitik Çağda Anadolu I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. CHRISTOPHER MEDWIN EDENS |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. CHRISTOPHER MEDWIN EDENS
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Güneybatı Asya'daki Neolitik dönemin ana noktalarını tanıtmak ve Anadolu'da dönemin anahtar yerleşimlerine genel olarak bakmak.
Dersin İçeriği
Geç Epi-Paleolitik Anadolu, evcilleşmenin coğrafyası, Anadolu'da Akeramik ve Erken Kermikli Dönemler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Makaleler, uygun ve elde edilebilir şekilde dersleri destekleyici olarak atanacaktır.
Notlar
Makaleler, uygun ve elde edilebilir şekilde dersleri destekleyici olarak atanacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Arkeologların yerleşiklik, yiyecek üretimi, ve evcilleşmeyi nasıl tanımladıklarını anlar |
ÖÇ02 | Yakın Doğu'da yiyecek üretiminin başlangıcında Anadolu'nun rolünü anlar |
ÖÇ03 | Anadolu'da Epipaleolitik adaptasyonlar ile tanışmış olur |
ÖÇ04 | Guneydoğu Anadolu'da MÖ. 10.-8. bin sırasındaki ekonomik, sosyal, ritüel ve teknolojik gelişmeleri (Seramiksiz Neolitik) tanır |
ÖÇ05 | MÖ 9.-8. bin sırasında Orta Anadolu'da yiyecek üretim yerleşimlerinin görülüşünü anlar |
ÖÇ06 | Göller bölgesi ve Batı Anadolu'da Akeramik neolitik yerleşim kanıtlarını tanır |
ÖÇ07 | Anadolu'da çanak çömlek kullanımının başlangıcı ile tanışmış olur |
ÖÇ08 | Anadolu'da MÖ 7. bin sırasındaki ekonomik, sosyal, ritüel ve teknolojik gelişmeleri (Seramikli Neolitik) bilir |
ÖÇ09 | Anadolu'daki anahtar Neolitik yerleşimler (tarihler, mimari, ölü gömme gelenekleri, sanat) ile tanışmış olur |
ÖÇ10 | Yiyecek üretiminin Avrupa'ya sıçramasında Anadolu'nun rolü anlamış olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dönemin hedefleri; kronolojik çerçeve; yiyecek üretimi ve bitkiler ve hayvanların evcilleşmesi. | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Anadolu ve komşularında Epipaleolitİk avcı-toplayıcı topluluklar | Tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
3 | Güneydoğu Anadolu'da erken yerleşiklik ve köy mimarisi (MÖ. 10.-9. bin) | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Güneydoğu Anadolu'da erken köylerin ekonomik temelleri (MÖ. 10.-9. bin) | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Güneydoğu Anadolu'da Erken Neolitik gömmeleri, sanat ve ritüel. | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
6 | Güneydoğu Anadolu'da Geç Akeramik Neolitik gelişmeler. | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Obsidiyen ticareti ve yontuk taş teknolojileri | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
8 | Ara Sınav | sınava çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Güneydoğu Anadolu dışına yiyecek üretiminin sıçraması- Akeramik ve Keramik Neolitik | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
10 | Kapadokya'daki erken köyler (MÖ.9.- 7. bin) | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Konya Ovasındaki erken köyler (MÖ.9.-7.bin) | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Göller bölgesindeki erken köyler (MÖ: 8.-7.b.n) | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Ege Bölgesindeki erken köyler (MÖ:7.-6.bin) | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Marmara bölgesindeki erken köyler (MÖ.7.-6. bin) | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
15 | Avrupa'ya yiyecek üretiminin sıçramasında Anadolu'nun rolü | tavsiye edilecek makale okunsun | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |