Genel Bilgi
Kod | AR349 |
Ad | Müzecilik |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. NESİBE ÇAKIR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. NESİBE ÇAKIR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı müzelerde çalışacak arkeologlara müze ve müzelerde ilgili konularda bilgi verilerek onlara altyapı oluşturmaktır.
Dersin İçeriği
Müze kavramının ortaya çıkışı ve gelişimi arkeolojik verilerin ışığında anlatılır. Müzecilik uygulamaları, Türkiye ve dünya müzeciliğin tarihi, modern müzecilik uygulamaları hakkında bilgi verilir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Halil Edhem, Müzecilik Yazıları, İletişim Yayıncılık
Notlar
E. Yücel,Türkiye’de Müzecilik, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, İstanbul
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Müzecilikle ilişkili temel kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Müzenin işlevlerini kavrar. |
ÖÇ03 | Müzeciliğin Gelişimi ve Kurumsallaşmasını açıklar. |
ÖÇ04 | Türkiye'de müze oluşumlarıyla ilgili temel ve modern gelişmeleri değerlendirir. |
ÖÇ05 | Müze türlerini ve Müzelerde eğitimin oluşum sürecini yorumlar. |
ÖÇ06 | Müze türlerini ve Müzelerde eğitimin oluşum sürecini açıklar. |
ÖÇ07 | Çağdaş kültür ortamında müzelerin yerini kavrar. |
ÖÇ08 | Çağdaş müze yapıları ve kentle ilişkilerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | I. Müze ve Müzecilik tanımları ve kavramsal bakış açıları | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | II. Dünyada Müze ve Müzecilik tanımları ve kavramsal bakış açıları | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Toplayıcılık ve sergilemenin kökenleri | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | I Dünyada Müzeciliğin Tarihsel Gelişimi | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | II. Literatürde Dünya Müzeciliğin Tarihsel Gelişimi | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | I. Türkiye'nin müzeciliğinde tarihsel Gelişimi | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | II. Literatürde Türkiye'nin müzeciliğinde tarihsel Gelişimi | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | I. Avrupa'da Dünyada Müze Türleri | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | II. Dünyada Müze Türleri | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | I. Dünyada Müzede Eğitim | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | II. Türkiye'de Müzede Eğitim | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | I. Dünyada Çağdaş Müzecilik Uygulamaları | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | II. Türkiye'de Çağdaş Müzecilik Uygulamaları | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel Tekrar | Kütüphane, görsel malzeme ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kütüphane ve irtternet taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kütüphane ve irtternet taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |