Genel Bilgi
Kod | AR365 |
Ad | Hitit Krallığı’nın Siyasi Kültür Tarihi I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Mehmet CEVHER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Mehmet CEVHER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Anadolu’nun ilk merkezi krallığı olan Hitit Krallığı’nın egemenlik sürecinde Anadolu’da yaşanan siyasi ve kültürel değişimler tanıtılır.
Dersin İçeriği
Hitit Krallığının Kuruluş aşamasından İmparatorluğa doğru ilerleyen süreçte Anadolu’da yaşanan siyasi ve kültürel gelişmeler incelenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bryce, T. (2005). The Kingdom of Hittites. New York: Oxford University Press. Bryce, T. (2002). Life and Society in the Hittite World. Oxford: Oxford University Press. Bryce, T. (2011c). ‘’Hittite State and Society’’. H. Genz and D. P. Mielke. (Editors), Insight into Hittite History and Archaeology. Paris. Peeters Publishers, pp. 85-98. Collins, B. J. (2007). The Hittites and Their World. Atlanta: Society of Biblical Literture.
Notlar
De Martino, S. (2003a). Hititler. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Anadolu tarihi coğrafyasını tanır. |
ÖÇ02 | Hitit Krallığı’nın kuruluş sürecini kavrar. |
ÖÇ03 | Hitit Krallığı’nın gelişim evrelerini ayırt eder. |
ÖÇ04 | Eski Hitit Dönemi krallarını ve icraatlarını tanır. |
ÖÇ05 | Anadolu’daki ilk merkezi krallığın başkentini ve önemini kavrar. |
ÖÇ06 | Hitit kültürünü tanır. |
ÖÇ07 | Hitit Hanedanını tanır. |
ÖÇ08 | Hitit dış politikasının gelişimini inceler. |
ÖÇ09 | Hitit diplomasisini yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hitit Krallığı öncesi Anadolu’da sosyo-politik yapı | Barjamovic, G. (2011) A Historical Geography of Anatolia in the Old Assyrian Colony Period. Copenhagen: Museum Tusculanum Press. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Hitit Krallığının kuruluş süreci | Bryce, T. (2005). The Kingdom of Hittites. New York: Oxford University Press. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hitit Egemenliği sürecinde Anadolu’da sosyo-politik yapı | Bryce, T. (2005). The Kingdom of Hittites. New York: Oxford University Press. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hitit Krallığının başkenti Hattuşa/Boğazköy’ün önemi | Schachner, A. (2017).’’The Historical Development of the Urban Geography of Hattuša, The Hittite Capital City and Beyond’’. M. Alparslan. (Editör). Places and Spaces in Hittite Anatolia I: Hatti and the East. İstanbul. Türk Eskiçağ Biimleri Enstitüsü. pp. 29-51. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | I. Hattuşili’nin seferleri | Collins, B. J. (1998). ‘’Hattusili I, The Lion King’’. Journal of Cuneiform Studies, 50, 15-20. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | I. Murşili’nin seferleri | Bryce, T. (2005). The Kingdom of Hittites. New York: Oxford University Press. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hitit Krallığında iç çatışmalar süreci | Bryce, T. (2005). The Kingdom of Hittites. New York: Oxford University Press. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hitit Krallığının toparlanma sürecinde kral Telipinu’nun icraatları | Bryce, T. (2005). The Kingdom of Hittites. New York: Oxford University Press. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hitit Krallığı’nda Orta Hitit Dönemi | Bryce, T. (2005). The Kingdom of Hittites. New York: Oxford University Press. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hitit Arzawa ilişkileri | Bryce, T. (2003d). ‘’Relations Between Hatti and Ahhiyawa in the last Decades of the Bronze Age’’. G. Beckman, R. Beal, G. McMahon, (Editors), Hittite Studies in Honor of Harry A. Hoffner, Jr. on the Occasion of His 65th Birthday. İndiana. Eisenbrauns, pp. 59-72. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Hitit Kaşka ilişkileri | Bryce, T. (2005). The Kingdom of Hittites. New York: Oxford University Press. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Hitit Kizzuwatna ilişkileri | Bryce, T. (2005). The Kingdom of Hittites. New York: Oxford University Press. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Hititler’de Devlet Yönetimi ve diplomasi | Bryce, T. (2002). Life and Society in the Hittite World. Oxford: Oxford University Press. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | III. Tuthaliya’nın iktidar süreci | Bryce, T. (2005). The Kingdom of Hittites. New York: Oxford University Press. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |