Genel Bilgi
Kod | AR360 |
Ad | Hitit Krallığı’nın Siyasi Kültür Tarihi II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Mehmet CEVHER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Mehmet CEVHER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hitit İmparatorluk Dönemi Anadolu'daki sosyo-politik gelişmeleri kavramak
Dersin İçeriği
Hitit İmparatorluk Döneminde Anadolu'da yaşanan siyasi gelişmeler ile beraber Hititler'in çevre kültür bölgeleri ile olan ilişkisi incelenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bryce, T. (2005) Hittite Kingdoms
Notlar
Bryce, T. (2005) Hittite Kingdoms
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hitit İmparatorluk sürecindeki kral listesini tanır |
ÖÇ02 | Anadolu'da Hitit İmparatorluk süreci siyasi olaylarını açıklar. |
ÖÇ03 | Hitit Krallığı'nın komşu bölgeleri ile olan ilişkisini kavrar |
ÖÇ04 | Anadolu'daki Hitit kentlerini ve özelliklerini tanır |
ÖÇ05 | Hitit ordusunu tanır |
ÖÇ06 | Hitit krallarının Kuzey Suriye politikasını açıklar |
ÖÇ07 | Hitit İnanç sistemini kavrar |
ÖÇ08 | Hitit kültür varlıklarını tanır |
ÖÇ09 | Hitit Krallığı'nın yıkılışına neden olan olayları yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tarihi ve kültürel mirası korur. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Anadolu'da Hitit İmparatorluk Dönemi | Bryce, T. (2005). The Kingdom of Hittites. New York: Oxford University Press. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Anadolu'da III. Tuthaliya ve I. Şuppiluliuma iktidarı | De Martino, S. (2003a). Hititler. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hitit Kralı II. Murşili'nin askeri seferleri I | Alparslan, M. (2007). II. Murşili ve dönemi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hitit Kralı II. Murşili'nin askeri seferleri II | Alparslan, M. (2007). II. Murşili ve dönemi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Hitit Krallığı'nda II. Muwatalli dönemi | Klengel, H. (1999). Geschichte des Hethitischen Reiches. Leiden: Brill. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Anadolu'da III. Hattuşili Dönemi gelişmeleri | Ünal, A. (2018). Eski Anadolu Siyasi Tarihi, Eski Taş Devri’nden Hitit Devletinin Yıkılışına Kadar (MÖ 60.000-1180). Ankara: Bilgin Kültür Sanat Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hitit Kralı IV. Tuthaliya devri sosyo-politik gelişmeler | Taş, İ. (2008). Hitit Kralı IV. Tuthaliya, Asur Devletine ve Suriyedeki vasal krallıklara yönelik politikası. İstanbul, Arkeoloji ve Sanat Yayınları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hitit İmparatorluğu'nun çağdal krallıklar ile ilişkileri | Ünal, A. (2018). Eski Anadolu Siyasi Tarihi, Eski Taş Devri’nden Hitit Devletinin Yıkılışına Kadar (MÖ 60.000-1180). Ankara: Bilgin Kültür Sanat Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Hititler'de askeri yapılanma | Beal, R. H. (1992). The Organisation of the Hittite Military. Heidelberg. Carl Winter. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Hitit inanç dünyası | Ünal, A. (2003). Hititler Devrinde Anadolu II. İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Hitit savunma politikasında ülke savunmasının önemi | Beal, R. H. (1992). The Organisation of the Hittite Military. Heidelberg. Carl Winter. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Hititler'de kent savunması | Mielke, D. P. (2011).’’Hittite Cities: Looking for a Concept Insight into Hittite History and Archaeology’’. H. Genz and D. P. Mielke. (Editors), Insight into Hittite History and Archaeology. Paris. Peeters Publishers. pp. 153-194. Mielke, D. P. (2012). ‘’Fortification and Fortification Strategies of Mega-Cities in the Ancient Near East ‘’ R. Matthews, J. Curtin, M. Seymour, A. Fletcher, A. Gasco, R. Chapman. (Editors), Proceedings of the 7th. International Congress on the Archaeology of the Ancient Near East. Mega-Cities & Mega-Sites: The Archaeology of Consumption & Disposal; Landscape, Transport & Communication, (1), Wiesbaden. Harrass Owitz Verlag, pp. 74-91. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Anadolu'da Hitit İmparatorluk merkezleri ve özellikleri | Mielke, D. P. (2011d). ‘’Key Sites of The Hittite Empire’’. In G. Mcmahon and S. Stedman (Editor), The Oxford Handbook of Ancient Anatolia (10.000-323 BCE). New York. Oxford University Press, pp. 1031-1054. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Hitit Krallığı'nın yıkılış süreci | Bryce, T. (2005). The Kingdom of Hittites. New York: Oxford University Press. Cline, E. H. (2021). M.Ö. 1177 Medeniyetin Çöktüğü Yıl. İstanbul, Bilge Kültür Sanat Yayınları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |