AR360 Hitit Krallığı’nın Siyasi Kültür Tarihi II

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR360
Ad Hitit Krallığı’nın Siyasi Kültür Tarihi II
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Mehmet CEVHER
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. Mehmet CEVHER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Hitit İmparatorluk Dönemi Anadolu'daki sosyo-politik gelişmeleri kavramak

Dersin İçeriği

Hitit İmparatorluk Döneminde Anadolu'da yaşanan siyasi gelişmeler ile beraber Hititler'in çevre kültür bölgeleri ile olan ilişkisi incelenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bryce, T. (2005) Hittite Kingdoms

Notlar

Bryce, T. (2005) Hittite Kingdoms


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hitit İmparatorluk sürecindeki kral listesini tanır
ÖÇ02 Anadolu'da Hitit İmparatorluk süreci siyasi olaylarını açıklar.
ÖÇ03 Hitit Krallığı'nın komşu bölgeleri ile olan ilişkisini kavrar
ÖÇ04 Anadolu'daki Hitit kentlerini ve özelliklerini tanır
ÖÇ05 Hitit ordusunu tanır
ÖÇ06 Hitit krallarının Kuzey Suriye politikasını açıklar
ÖÇ07 Hitit İnanç sistemini kavrar
ÖÇ08 Hitit kültür varlıklarını tanır
ÖÇ09 Hitit Krallığı'nın yıkılışına neden olan olayları yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarihi ve kültürel mirası korur. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Anadolu'da Hitit İmparatorluk Dönemi Bryce, T. (2005). The Kingdom of Hittites. New York: Oxford University Press. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Anadolu'da III. Tuthaliya ve I. Şuppiluliuma iktidarı De Martino, S. (2003a). Hititler. Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Hitit Kralı II. Murşili'nin askeri seferleri I Alparslan, M. (2007). II. Murşili ve dönemi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Hitit Kralı II. Murşili'nin askeri seferleri II Alparslan, M. (2007). II. Murşili ve dönemi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Hitit Krallığı'nda II. Muwatalli dönemi Klengel, H. (1999). Geschichte des Hethitischen Reiches. Leiden: Brill. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Anadolu'da III. Hattuşili Dönemi gelişmeleri Ünal, A. (2018). Eski Anadolu Siyasi Tarihi, Eski Taş Devri’nden Hitit Devletinin Yıkılışına Kadar (MÖ 60.000-1180). Ankara: Bilgin Kültür Sanat Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Hitit Kralı IV. Tuthaliya devri sosyo-politik gelişmeler Taş, İ. (2008). Hitit Kralı IV. Tuthaliya, Asur Devletine ve Suriyedeki vasal krallıklara yönelik politikası. İstanbul, Arkeoloji ve Sanat Yayınları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hitit İmparatorluğu'nun çağdal krallıklar ile ilişkileri Ünal, A. (2018). Eski Anadolu Siyasi Tarihi, Eski Taş Devri’nden Hitit Devletinin Yıkılışına Kadar (MÖ 60.000-1180). Ankara: Bilgin Kültür Sanat Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Hititler'de askeri yapılanma Beal, R. H. (1992). The Organisation of the Hittite Military. Heidelberg. Carl Winter. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Hitit inanç dünyası Ünal, A. (2003). Hititler Devrinde Anadolu II. İstanbul: Arkeoloji ve Sanat Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Hitit savunma politikasında ülke savunmasının önemi Beal, R. H. (1992). The Organisation of the Hittite Military. Heidelberg. Carl Winter. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Hititler'de kent savunması Mielke, D. P. (2011).’’Hittite Cities: Looking for a Concept Insight into Hittite History and Archaeology’’. H. Genz and D. P. Mielke. (Editors), Insight into Hittite History and Archaeology. Paris. Peeters Publishers. pp. 153-194. Mielke, D. P. (2012). ‘’Fortification and Fortification Strategies of Mega-Cities in the Ancient Near East ‘’ R. Matthews, J. Curtin, M. Seymour, A. Fletcher, A. Gasco, R. Chapman. (Editors), Proceedings of the 7th. International Congress on the Archaeology of the Ancient Near East. Mega-Cities & Mega-Sites: The Archaeology of Consumption & Disposal; Landscape, Transport & Communication, (1), Wiesbaden. Harrass Owitz Verlag, pp. 74-91. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Anadolu'da Hitit İmparatorluk merkezleri ve özellikleri Mielke, D. P. (2011d). ‘’Key Sites of The Hittite Empire’’. In G. Mcmahon and S. Stedman (Editor), The Oxford Handbook of Ancient Anatolia (10.000-323 BCE). New York. Oxford University Press, pp. 1031-1054. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Hitit Krallığı'nın yıkılış süreci Bryce, T. (2005). The Kingdom of Hittites. New York: Oxford University Press. Cline, E. H. (2021). M.Ö. 1177 Medeniyetin Çöktüğü Yıl. İstanbul, Bilge Kültür Sanat Yayınları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.05.2023 03:52