AR461 Geç Hitit Sanatı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AR461
Ad Geç Hitit Sanatı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. KAZIM SERDAR GİRGİNER


Dersin Amacı

Geç Hitit dönemi kent devletlerinin mimarisi ve sanatını ayrıntılı bir şeklide aktarmak

Dersin İçeriği

Hititlerin yıkılışından sonra Güneydoğu Anadolu, Kilikya ve Kuzey Suriye'ye göç etmiş olan Hitit ardıllarının bu coğrafyada Hitit, Arami, Geç Assur ve Fenike etkileriyle oluşturdukları kültür tanıtılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Ders materyali

Notlar

W. Orthmann 1971, Untersuchungen zur spaethethitischen Kunst, Bonn,


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Geç Hitit sanatının tüm özelliklerini değerlendirir.
ÖÇ02 Geç Hitit sanat stil gruplarını analiz eder.
ÖÇ03 Geç Hitit dönemi mimarisini diğer kültürlerden farklı ve benzer yanlarını ayırt eder.
ÖÇ04 Geç Hitit dönemi eserlerini tanır.
ÖÇ05 Geç Hitit dönemi orthostat ve stellerini tanımlar.
ÖÇ06 Geç Hitit dönemi tasvir sanatı özellikleriyle Geç Assur dönem özellikleriyle ilişki kurar.
ÖÇ07 Geç Hitit dönemi tarihi coğrafyasını araştırır.
ÖÇ08 Bu dönemin Önasya sanatını yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin temel bilgilerini ve ileri düzeydeki uygulamalı bilgileri kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojinin bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik ileri düzey bilgileri, bilimsel sonuçları ve problemleri açıklar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Arkeolojik veri ve materyali kronolojik olarak sınıflandırır. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik materyalin stil özelliklerini inceler. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeoloji mesleği içinde kazandığı tüm becerileri ulusal ve evrensel ihtiyaçlar doğrultusunda topluma ve insanlığa hizmet için kullanır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojide edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri bütüncül bir bakış açısı ile yorumlar. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Arkeolojik verileri görsel ve sözel çerçevede teknolojik araçları da kullanarak kayıt altına alır. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik sit alanlarındaki arazi çalışmalarında (kazı ve yüzey araştırmaları) ve projelerde sorumluluk alır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Arkeolojik verilerin yazılı ve görsel olarak değerlendirildiği laboratuvar ortamında bireysel ve ekip çalışması yapar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki alanda edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve bireysel gelişimi içinde bilimsel, sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda yaşam boyu gelişim prensibi ile kendini sürekli geliştirir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe ve yabancı dili kullanarak alanı ile ilgili bilgileri uzman veya uzman olmayan kişilerle paylaşır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tarihi ve kültürel mirası korur. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı disiplinlerle problem çözmeye yönelik ortak çalışmalar düzenler. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Geç Hitit dönemi fiziki coğrafyası ve yayılım alanları Literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Geç Hitit sanatı 1. stil grubu özellikleri önerilen kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Geç Hitit sanatı 2. stil grubu özellikleri verilen kaynakların eleştirisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Geç Hitit sanatı 3. stil grubu özellikleri Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Geç Hitit sanatı 4. stil grubu özellikleri konuyla ilişkili kaynakların araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Karkamış kenti mimarisi ve tasvirli sanat eserleri bulunan yayınların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Gurgum kenti mimarisi ve tasvirli sanat eserleri yayın okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Arslantepe kenti mimarisi ve tasvirli sanat eserleri Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sam'al kenti mimarisi ve tasvirli sanat eserleri okunması gereken yayınların seçimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Aleppo ve Ain Dara kentleri mimarisi ve tasvirli sanat eserleri okunan yayınların eleştirisi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Tell Halaf ve Tell Tayinat kentleri mimarisi ve tasvirli sanat eserleri ödev konusu seçimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Azatiwataya kenti mimarisi ve tasvirli sanat eserleri kaynakların tartışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Till Barsip ve Sakçagözü kentleri tasvirli sanat eserleri ödevlerin son kontrolü Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Tabal bölgesi buluntuları ödev teslimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ölçme ve değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS