Genel Bilgi
Kod | BDMS202 |
Ad | Eğitimde Proje Hazırlama |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretmen adaylarının ve eğitimcilerin sahip olması gereken yaratıcılık, analitik düşünme, aktif katılım gibi becerilerin gelişmesini ve kullanılmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
PROJE KAVRAMI VE PROJE TÜRLERİ . OKULLARDA PROJE PROGRAMLARI.PROJE İÇİN KONU SEÇİMİ,LİTERATÜR TARAMASI,PROJENİN PLANLANMASI, POSTER VE BROŞÜR TASARLAMA TEKNİKLERİ: PROJE SUNUMLARIPROJEDE BİLİMSEL YÖNTEMİN UYGULANMASI, VE YÖNETİMİ .
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
https://www.tubitak.gov.tr/tr/yarismalar/arastirma-projeleri-yarismalari/icerik-basvuran-tum-projeler
Notlar
https://www.tubitak.gov.tr/tr/yarismalar/arastirma-projeleri-yarismalari/icerik-basvuran-tum-projeler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim, iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygulayabilme becerisi kazanır |
ÖÇ03 | Öğrencilerin kendi gelişimlerin değerlendirmelerini sağlar ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için kullanır.Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular. |
ÖÇ04 | Sosyal yardımlaşma ve sosyal sorumluluk projeleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | PROJE KAVRAMINA GENEL BAKIŞ. EĞİTİMDE PROJE KAVRAMI. PROJE TÜRLERİ. | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
2 | OKULLARDA PROJE PROGRAMLARI. TÜBİTAK Proje Destekleri.. KALKINMA AJANSLARI Eğitime Destek Programları. | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
3 | PROJE İÇİN KONU SEÇİMİ | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | LİTERATÜR TARAMASI | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
5 | PROJEDE MANTIKSAL ÇERÇEVE | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
6 | PROJENİN PLANLANMASI VE YÖNETİMİ | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
7 | PROJEDE BİLİMSEL YÖNTEMİN UYGULANMASI | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | PROJE RAPORU HAZIRLAMA, GELİŞTİRME VE SONUÇLANDIRMA | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
10 | PROJE DEĞERLENDİRME VE İYİ ÖRNEKLERİN İNCELENMESİ. | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
11 | PROJE SUNUMLARI A | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | PROJE SUNUMLARI B | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | POSTER VE BROŞÜR TASARLAMA TEKNİKLERİ . A | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
14 | POSTER VE BROŞÜR TASARLAMA TEKNİKLERİ . B | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
15 | POSTER VE BROŞÜR TASARLAMA TEKNİKLERİ . C | Konu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | final exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | exam | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |