Genel Bilgi
Kod | BDNZ302 |
Ad | Beceri Öğrenimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. TUĞBA ÇELİK GÜRBÜZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, hareketi öğrenme aşamasındaki süreçleri açıklama, hareket dönemlerine yönelik hareket eğitimi tutum ve becerileri kazanmaktır.
Dersin İçeriği
Motor Öğrenme; temel kavramları ve motor davranışlar,Öğrenme çeşitleri ve teorileri sınıflar, hareket planlaması,Motor davranış ve öğrenme ile ilgili 2 boyutlu ve çok boyutlu sistemler yaklaşımı,Sporda Motor Kontrol Teorileri,Öğrenme Kuram ve Stilleri, Öğretim Stratejileri ve Motor öğrenmede İdeal Alıştırmaların Organizasyonu ve Programlanması,Hareketin kontrolü; hata Tespiti ve hataların analizinin incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Hareket ve Beceri Öğretimi Prof. Dr. Metin Sayın
Notlar
ÖZ, E., & SUVEREN ERDOĞAN, C. E. R. E. N. (2019). Beceri Öğrenimi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hareket ve Beceri ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
ÖÇ02 | Beceri ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
ÖÇ03 | Becerinin çeşitlerini açıklayabilir. |
ÖÇ04 | Sporda Beceri sınıflama yaklaşımlarını açıklayabilir. |
ÖÇ05 | Hareketin kontrolünü sağlayan sistemleri açıklayabilir. |
ÖÇ06 | Geri bildirim çeşitlerini açıklar ve uygulayabilir. |
ÖÇ07 | Beceri testlerini analiz edebilir |
ÖÇ08 | Beceri öğrenimi sınıflandırma safhalarını açıklayabilir. |
ÖÇ09 | Beceri öğreniminde ikili ve çoklu yaklaşımları açıklayabilir. |
ÖÇ10 | Hareket kontrolü ve hafıza ilgili ilgili kavramları açıklayabilir. |
ÖÇ11 | Beceri öğreniminde geri bildirim çeşitlerini açıklayabilir. |
ÖÇ12 | Amatör ve profesyonellerde geri bildirim çeşitlerini uygulayabilir. |
ÖÇ13 | Spor branşları ile ilgili testleri analiz edebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hareket ve Becerinin Tanımı ve genel kavramların açıklanması | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Becerinin çeşitleri; motor beceri, bilişsel beceri, algısal beceri | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Sporda Beceri sınıflama yaklaşımları; Kesik, seri devamlı beceriler | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Motorsal beceri ve öğrenme aşamaları Hiyerarşik teori ve basamak teorisi | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Beden eğitimi ve sporda çevresel durumlar ve soysal , bireysel faktörler | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Beden Eğitimi ve sporda öğrenmede Kuram ve yöntemler | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Beceri oğrenme evreleri ve sınıflaması | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Vize sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | ikili ve çoklu yaklaşım methodu | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Beden eğitimi ve sporda bireysel farklılıklar | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Hareketin kontrolü;Beceri Öğreniminde Algı; Bellek: Hatırlama, Unutma; Sinir Sistemi | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Beden eğitimi ve sporda geri bildirim çeşitleri içsel dışsal geribildirim (amatör ve profesyonel sporcularda)beceri öğreniminde duyumsal yardımlar | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Beden eğitimi ve sporda dikkat ve dikkati etkileyen faktörler | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Beceri Alıştırmalarının Nitelik, Nicelik ve Zamansal Yönleri | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Becerilerin Transferi; Reaksiyon Zamanı; Motivasyon | Kaynak okuma. Ön araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |