Genel Bilgi
Kod | BDNZ304 |
Ad | Fiziksel Uygunluk |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Fiziksel uygunluk kavramı ve alt başlıklarını bilir. Fiziksel uygunluk plan ve program hazırlama ile ilgili temel kavramları bilir.
Dersin İçeriği
Fiziksel uygunluk kavramı ve alt başlıklar. Tarihten bugüne fiziksel uygunluk kavramı anlayışı. Fiziksel uygunluk için neler yapılmalı, nasıl yapılmalı ve ne kadar yapılmalı.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Fiziksel Uygunluk, Kamil Özer
Notlar
Fiziksel Uygunluk, Erdal Zorba
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | FİZİKSEL UYGUNLUK NEDİR BİLİR VE TARTIŞIR. |
ÖÇ02 | TANSİYON, NABIZ KAVRAMLARININ FİZİKSEL UYGUNLUK İLİŞKİSİ |
ÖÇ03 | AKCİĞER VOLÜM VE KAPASİTELERİNİN BİLİNMESİ |
ÖÇ04 | FİZİKSEL UYGUNLUK BELİRLEME TESTLERİ (ANAEROBİK TESTLER) |
ÖÇ05 | BELİRLEME TESTLERİ (BECERİ KOORDİNASYON TESTLERİ) |
ÖÇ06 | FİZİKSEL UYGUNLUK GELİŞTİRİCİ EGZERSİZLERİN PROGRAMLAMASI VE TAKİBİ |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | FİZİKSEL UYGUNLUK NEDİR | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
2 | FİZİKSEL UYGUNLUK İLE İLGİLİ ALT KAVRAMLAR | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | TANSİYON, NABIZ KAVRAMLARI | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | AKCİĞER VOLÜM VE KAPASİTELERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | TESTLERİN UYGULANMASI | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | AEROBİK TESTLER | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | ANAEROBİK TESTLER | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | ÖDEV HAZIRLAMA | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | ESNEKLİK TESTLERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | DENGE TESTLERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | BECERİ KOORDİNASYON TESTLERİ | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | INSANITY TRAINING CONCEPT | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | TABATA - HIITTRAINING CONCEPT | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | CALISTENIC-CROSSFIT TRAINING CONCEPT | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | FİZİKSEL UYGUNLUK GELİŞTİRİCİ EGZERSİZ PROGRAMLAMA | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerİ okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınav | ÖDEV HAZIRLAMA | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ÖDEV HAZIRLAMA | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |