Genel Bilgi
Kod | BDNZ306 |
Ad | Doğa Sporları (Oryantring) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CEM YOKSULER YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Orienteering sporu hakkında genel bilgi ve beceriye sahip olmak.
Dersin İçeriği
Orienteering sporunu tanıma.Orienteering haritalarının özellikleri ve genel harita bilgisi.Orienteering tekniklerinin uygulanması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
oryantiring ders notları F.ŞAHİN
Notlar
oryantiring ders notları F.ŞAHİN
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Özgüven,yetenek seçimi,stresle başa çıkabilme, kendine güveni tam olur. |
ÖÇ02 | doğa sevgisi,yön bulma duyusunu geliştirir |
ÖÇ03 | kendine güveni tam olur. |
ÖÇ04 | Harita bilgisi okuyabilme özelliği kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Orienteering sporunu tanıma | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Orienteering haritalarının özellikleri ve genel harita bilgisi. | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Pusulayı tanıma ve pusulalı ve pusulasız yön bulmak. | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Orienteering haritası ile doğada yürüyüş. | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Harita üzerindeki sembollerin doğadaki görünüşlerini değerlendirmek. | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Çok amaçlı salonda orienteering uygulaması. | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Açık alanda labirent orienteering oyununun uygulanması. A | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | arasınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Açık alanda labirent orienteering oyununun uygulanması. B | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Orienteering tekniklerinin uygulanması. A | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Orienteering tekniklerinin uygulanması. B | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Orienteering tekniklerinin uygulanması. C | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Orienteering tekniklerinin uygulanması. D | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Orienteering tekniklerinin uygulanması. E | değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Orienteering tekniklerinin uygulanması. F | değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |