Genel Bilgi
Kod | BDNS404 |
Ad | Beden Eğitimi ve Sporda Yetenek Seçimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERCAN YELDAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERCAN YELDAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders amaçları olarak özellikle sporda genel yeteneğin yanı sıra branşlara özel yeteneklerin belirlenmesi, sınıflandırılması ve bilimsel yollarla bu parametreleri değerlendirmeye imkan verebilecek temel sistem yaklaşımlarını öğretmek amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Ders bünyesinde sporda yetenek seçim ilkeleri, uygulamaları, kavramları ve performans talip sistemleri Bu ders Beden Eğitimi ve Sporda yeteneği tanımlama, belirleme, seçme, yönlendirme ve geliştirme konularının yer aldığı uygulama örneklerine yer verilen bir ders yapısındadır
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sporda Yeteneği tanımlar, farklı yetenekleri sınıflandırır |
ÖÇ02 | Yetenekli bireylerin özelliklerini sıralar |
ÖÇ03 | Yetenek seçme ve yönlendirme ilkelerini açıklar |
ÖÇ04 | Yetenek yönlendirme yöntemlerini kullanır |
ÖÇ05 | Yetenek seçiminin tarihsel süreçlerini ortaya koyar |
ÖÇ06 | Yetenek seçimi ve yönlendirmenin evrelerini açıklar |
ÖÇ07 | Farklı yetenek seçme ve yönlendirme uygulamalarını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yetenek Seçim ve Yönlendirme Genel Kavramlar | Preparation for the presentation | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sporda biyomotor Yetenekler | Ders konularına hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tarihsel süreçte yetenek seçimi ve uygulamaları | Ders konularına hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yetenek Ön şartlar ve Yetenekli Sporcuların Özellikler | Ders konularına hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yetenek Seçimi İlkeleri | Ders konularına hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yetenek Seçimi Evreleri | Ders konularına hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yetenek Seçim ve Yönlendirmenin Yöntemleri | Ders konularına hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sporda Seçim ve Eğitimi Modeli, Spor Sistemi | Ders konularına hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Sporda Psikolojik Yeteneğin Rolü | Ders konularına hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Dünyada yetenek Seçme ve Yönlendirme Örnekleri | Ders konularına hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yetenek Seçim Test Bataryaları | Ders konularına hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Uzun vadeli yetenek geliştirme modeli | Ders konularına hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
14 | Öğrenci Sunumları | Sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Sunumlar | Sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |