Genel Bilgi
Kod | YLBY701 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK DİNÇER |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez konusu hakkında güncel kaynakların taranması, tez çalışmaları hakkında bilgi ve beceri kazanma, veri analizi yapma ve analizleri yorumları becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bilimsel veri tabanları kullanımı, kaynak tarama, tez konusuna yönelik bilimsel makale belirleme, tez yazım kuralları, makale tarama ve yorumlama, tez ile ilgili literatür çalışması, veri analizi ve yorumlama, tez konusu ile ilgili raporlama
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Literatür
Notlar
Genel Literatürler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanı ile ilgili güncel kaynaklara hangi veri tabanları ile ulaşacağını bilir. |
ÖÇ02 | Alanı ile ilgili güncel kaynakları inceler. |
ÖÇ03 | İlgili konuda yayınlanmış literatürleri analiz eder. |
ÖÇ04 | Kaynak tarama sonucunda elde ettiği verileri sınıflandırır |
ÖÇ05 | Kaynak tarama sonucunda verileri analiz eder. |
ÖÇ06 | Tez konusu ile ilgili yöntem ve tekniklerinin belirler. |
ÖÇ07 | Tez konusu hakkında ihtiyaç duyduğu akademik danışmanlığı kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kaynaklara ulaşma yöntemleri | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İlgili konuda kaynak tarama | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | İlgili kaynakları okuma, tarama | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kaynak tarama sonucunda alan ile ilgili problemlerin belirlenmesi | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kaynak tarama sonucunda problemlerin saptanması | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kaynak taraması sonuçlarının sunumu | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Rapor | Rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Araştırma için uygun yöntemin belirlenmesi | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Veri toplama metodlarının belirlenmesi | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Verilerin analizi | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Veri analizi | İlgili kaynakları okuma, tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Verilerin raporlanması | Rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
16 | Final rapor | Rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi | Konu Tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |