Genel Bilgi
Kod | BY709 |
Ad | Akdeniz Ekosistemlerinde Yangın Ekolojisi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HALİL ÇAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Akdeniz ekosistemlerinde bulunana karakteristik bitki örtüsü tiplerini ayırt edebilme. tyangının bu ekosistemler üzerindeki etkilerini analiz edebilme
Dersin İçeriği
Yangına hassas olan Akdeniz havzasında yayagın olarak bulunan bitki örtüsü tipleri. Yangın öncesi ve sonrası ekosistemlerdeki değişimler ve gelişmeler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Kavgacı, A., Tavşanoğlu, Ç., AKDENİZ TİPİ EKOSİSTEMLERDE YANGIN SONRASIVEJETASYON DİNAMİĞİ Batı Akdeniz Ormancılık Araştırma Müdürlüğü, PK 264, 07002, ANTALYA,
Notlar
Drew Martin, Mai Tomida and Brian Meacham. yangının etkileri, 2016. Fire science review.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Akdeniz ekosistemlerinde yayagın olana çevresel faktörler neler olduğunu kavrama |
ÖÇ02 | Akdeniz havzasında yer alan farklı ekosistemler ve sahip olduğu bitki örtüsü ve özelliklerini tanımlayabilme |
ÖÇ03 | Ekosistemlerin sahip olduğu bitki örtülerinin yangına hasssiyetini ayırt edebilmek |
ÖÇ04 | Akdeniz ekosistemlerinde muhtemal yangınlara karşı alınabilecek önlemler ve uygulamalar |
ÖÇ05 | Bitki türlerinin yangına karşı geliştirdikleri morfolojik ve fizyolojik adaptasyonları tanımlayabilme |
ÖÇ06 | Yangın geçirmiş ekosistemlerdeki bitki örtüsünün oluşum hızı ve yıllık değişimleri kayıt altına alabilme |
ÖÇ07 | Akdeniz havzasındaki alanlarda yangından korunmak için ağaçlandırma yöntemleri ve tiplerini uygulayabilmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Akdeniz ekosistemlerinin sınıflandırılması | okuma | |
2 | Akdeniz ekosistemlerinde yer alan farklı bitki toplulukları | okuma | |
3 | Akdeniz havzasının ekosistemlerinin sahip olduğu biyoçeşitlilik | okuma | |
4 | Akdeniz ekosistemlerinde yer alan orman yangınlarının oluşum nedenleri | okuma | |
5 | Akdeniz ekosistemlerinde ortaya çıkan yangın tipleri ve etkileri | okuma | |
6 | Bitki örtüsünde yangına hassasiyet oluşum tipleri ve aşamaları | okuma | |
7 | Orman yangınlarının iklimsel faktörlerle ilişkisi | okuma | |
8 | Ara Sınav | Genel okuma | |
9 | Orman yangınlarına karşı alınabilecek önlemler | okuma | |
10 | Orman ekosistemlerinde yer alan bitki türlerinin yangına olan hassasiyetleri | okuma | |
11 | Bitki türlerlerieinin yangına karşı geliştirdikleri morfolojik ve fizyolojik adaptasyonlar | okuma | |
12 | Akdeniz ekosistemlerinde yangın sonrası süksesyon tipleri | okuma | |
13 | Orman yangınlarının toprak ekosistemi üzerine etkileri | okuma | |
14 | Yangın geçirmiş akdeniz ekosistemlerinde uygulanacak bitkilendirme yöntemleri | okuma | |
15 | Yangına karşı mücadelede kurumlar arası işbirliği | okuma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel okuma | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel okuma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |