BY572 Water Pollution and Fish Physiology

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BY572
Ad Water Pollution and Fish Physiology
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA CANLI


Dersin Amacı

To teach the toxic effects of metals on fish physiology

Dersin İçeriği

Physiological responses of fishes to various pollutants such as metals, pesticides, detergents, polychlorinated biphenyls and petroleum hydrocarbons in the aquatic environment

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Water Pollution and Fish Physiology Alan G. Heath

Notlar

Internet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 learn general toxicology
ÖÇ02 learn responses of fishes to organic pollutants
ÖÇ03 learn responses of fishes to metals
ÖÇ04 learn responses of fishes to pesticides
ÖÇ05 learn responses of fishes to detergents and other contaminants
ÖÇ06 learn response of respiratory and cardiovascular systems of fish to xenobiotics
ÖÇ07 learn response of osmotic and ionic regulation system of fish to xenobiotics
ÖÇ08 learn response of blood parameters of fish to xenobiotics


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 2
PÖÇ09 Belirsiz Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
PÖÇ10 Belirsiz Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 general toxicology Current lecture notes, literature, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 responses of fishes to organic pollutants Current lecture notes, literature, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 responses of fishes to metals Current lecture notes, literature, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 responses of fishes to pesticides Current lecture notes, literature, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 responses of fishes to detergents and other contaminants Current lecture notes, literature, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 response of respiratory and cardiovascular systems of fish to xenobiotics1 Current lecture notes, literature, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 response of respiratory and cardiovascular systems of fish to xenobiotics2 Current lecture notes, literature, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Reading the notes Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
9 response of osmotic and ionic regulation system of fish to xenobiotics1 Current lecture notes, literature, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 response of osmotic and ionic regulation system of fish to xenobiotics2 Current lecture notes, literature, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 response of blood parameters of fish to xenobiotics1 Current lecture notes, literature, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 response of blood parameters of fish to xenobiotics2 Current lecture notes, literature, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 response of reproduction and growth of fish to xenobiotics3 Current lecture notes, literature, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 response of fish to environmental hypoxia Current lecture notes, literature, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 factors affecting toxicity in aquatic systems Current lecture notes, literature, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Reading the notes Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Reading the notes Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS