Genel Bilgi
Kod | HMS474 |
Ad | Sağlık Bilişimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Pınar YEŞİL DEMİRCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Pınar YEŞİL DEMİRCİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sağlık alanındaki teknolojik gelişmeleri izlemeye ve hemşirelik bakımında güvenliği, etkinliği kanıtlanmış teknolojik ürünleri kullanmaya yönlendiren bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders sağlık alanındaki teknolojik gelişmeleri takip edebilme, hemşirelik bakımında güvenliği, etkinliği kanıtlanmış teknolojik ürünleri kullanmaya yönlendiren bilgi ve becerilerinaliz edebilme, yorumlayabilme, araştırabilme, sorgulayabilme, çok yönlü düşünebilmeyi konu alır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Sağlık Bilişimi ve Güncel Uygulamalar Ed. Yard. Doç. Dr. Başak Mendi
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sağlık teknolojisine yönelik temel kavramları ifade eder. |
ÖÇ02 | Sağlık bakımında kullanılacak teknolojiyi değerlendirir. |
ÖÇ03 | Sağlık alanında teknoloji kullanımının etkisini ve önemini ifade eder. |
ÖÇ04 | Yeni gelişen bakım ürünlerini seçerek uygulamada kullanır. |
ÖÇ05 | Sağlık bakımı teknolojisine ilişkin hemşirelik rol ve sorumluluklarının önemini ifade eder. |
ÖÇ06 | Sağlık ve hemşirelik bilişimini tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kaynakların Tanıtılması ve Derse Giriş | Kaynakların Tanıtılması | |
2 | Bilişim Teknolojisi Kavramı, Gelişimi ve Bilişim Teknolojilerinin Amacı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | |
3 | Sağlık Bilişim ve Klinik Bilgi Sistemleri | Konuya ilişkin kaynakların okunması | |
4 | Dünyada ve Ülkemizde Hemşirelik Bilişim Kavramı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | |
5 | Hemşirelikte Bilişim Alanında Yapılan Yenilikler | Konuya ilişkin kaynakların okunması | |
6 | Hemşirelikte Bilişim Teknolojisinin Yararları ve Engelleri | Konuya ilişkin kaynakların okunması | |
7 | Hemşirelik Eğitimi ve Bilişim Teknolojisi, Çalışma Örnekleri | Konuya ilişkin kaynakların okunması | |
8 | Ara Sınav | Konuya ilişkin kaynakların okunması | |
9 | Sağlığı Geliştirme Kavramı ve Uygulamada Kullanımı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | |
10 | Sağlık Bilişim ve Klinik Bilgi Sistemleri 2 | Konuya ilişkin kaynakların okunması | |
11 | Mobil Sağlık Uygulamaları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | |
12 | Tele Tıp 1 | Konuya ilişkin kaynakların okunması | |
13 | Grup Çalışması ve Sunumu | Konuya ilişkin kaynakların okunması | |
14 | Kronik Hastalıklar ve Akıllı Evler 1 | Konuya ilişkin kaynakların okunması | |
15 | Bilgi Sistemlerinde Kullanılabilirlik | Konuya ilişkin kaynakların okunması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuya ilişkin kaynakların okunması | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuya ilişkin kaynakların okunması |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |