Genel Bilgi
Kod | MV-129 |
Ad | Mesleki Matematik |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ORHAN CENGİZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ORHAN CENGİZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye, mesleği için gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini işine uygulayabilme yeterliği kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Sayılar, kümeler, eşitsizlikler, fonksiyonlar, problemler, permütasyon, kombinasyon, olasılık
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mesleki Matematik-Basri Çelik; Ticari Matematik- Ticari Matematik-Erdem Koç ve Mehmet Kevük (Adana Nobel Kitabevi)
Notlar
Her hafta dersin koordinatörü tarafından uygulamaya yönelik kaynaklar verilmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sayı ve rakam kavramlarını bilir ve ayırt eder. |
ÖÇ02 | Sayıları sınıflandırır. |
ÖÇ03 | Sayılarla ilgili işlemler yapar. |
ÖÇ04 | Bölme ve bölünebilme kurallarını bilir. |
ÖÇ05 | Bölme ve bölünebilme ile ilgili işlemleri yapar. |
ÖÇ06 | Üslü ve köklü sayılarla ilgili işlemleri yapar. |
ÖÇ07 | Oran-orantı konusuna ilişkin çözümlemeleri yapma becerisi kazanır. |
ÖÇ08 | Denklem kurma problemlerini çözme becerisi kazanır. |
ÖÇ09 | Yüzde hesaplamalarını yapar. |
ÖÇ10 | Yaş problemlerini çözme becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal adalet, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliğinin konularının önemini kavrar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekonomik işlemleri analiz eder. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Farklı sektörlerdeki işletmelerin (ticaret, banka, vergi, sigorta vb.) muhasebe uygulamalarını ve ilgili yasal düzenlemelerini izleyebilme yeteneğine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği bilgi ve becerileri değerlendirir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel muhasebe işlemlerini paket program aracılığıyla yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birlikte çalışmaya yatkın olur. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmelerin organizasyonel yapılarını analiz eder. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik değerlerini gözetir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili temel mesleki yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili gerekli sayısal işlemleri yapar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebe ile ilgili süreçleri yönetir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Değişen koşullara göre kendini yenileme bilincinin önemini kavrar. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dönemlik ders planlarının çerçevesinin açıklanması ve temel kavramlara giriş | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Sayılar | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Sayılarla ilgili işlemler | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Sayıların sınıflandırılması | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
5 | Cebir | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Oran ve orantı | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Oran ve orantı uygulamaları | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bölme ve bölünebilme | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Üslü ve köklü sayılar | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Temel Denklem Kurma Problemleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Yüzde problemleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Yaş problemleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Kar-zarar problemleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Soru Çözümü | Soru Çözümü | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |