Genel Bilgi
Kod | BL104 |
Ad | Mikroteknik |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi SAADET PINAR ÖZALP |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi SAADET PINAR ÖZALP
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin Preparat yapma teknik ve becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Taze preparatları hazırlama ve inceleme teknikleri Bazı vital boyaların hazırlanması Daimi preparatların hazırlanması Narkotizasyon-Fiksasyon Bazı fiksatif formülleri Dehidrasyon- Saydamlaştırma Materyallerin parafine yatırılması ve parafin blokların hazırlanması Kesitlerin boyanması ( Boyaların hazırlanması ve boyama teknikleri) Preparatların monte işlemi Laboratuarda kullanılan mikroskop çeşitleri Klasik Işık Mikroskobu- Karanlık Alan Mikroskobu Faz-Kontrast Mikroskobu- İnterferans Mikroskobu Polarizan Mikroskobu- Ultraviyole Mikroskobu Fluoresans Mikroskobu- Elektron Mikroskobu anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Mikropreparasyon Yöntemleri ( Prof.Dr.Neriman Ozban)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Taze preparatları hazırlama ve inceleme teknikleri, bazı vital boyaların hazırlanması, Daimi preparatların hazırlanmasını kavrar. |
ÖÇ02 | Narkotizasyonu kavrar. Fiksasyonu kavrar. Dehidrasyon- Saydamlaştırmayı kavrar. |
ÖÇ03 | Materyallerin parafine yatırılması ve parafin blokların hazırlanmasını kavrar. Kesitlerin boyanmasını ( Boyaların hazırlanması ve boyama teknikleri) kavrar. Preparatların monte işlemini kavrar. |
ÖÇ04 | Laboratuarda kullanılan mikroskop çeşitlerini tanır. Klasik Işık Mikroskobu- Karanlık Alan Mikroskobunu kavrar. Faz-Kontrast Mikroskobu- İnterferans Mikroskobunu kavrar. Polarizan Mikroskobu- Ultraviyole Mikroskobunu kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Taze preparatları hazırlama ve inceleme teknikleri öğrenir | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
2 | Bazı vital boyaların hazırlanmasını öğrenir | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
3 | Daimi preparatların hazırlanmasını öğrenir | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
4 | Narkotizasyonu öğrenir | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
5 | Fiksasyonu öğrenir | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
6 | Dehidrasyon- Saydamlaştırma öğrenir | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
7 | Materyallerin parafine yatırılması ve parafin blokların hazırlanmasını öğrenir | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kesitlerin boyanması ( Boyaların hazırlanması ve boyama teknikleri) öğrenir | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
10 | Preparatların monte işlemini öğrenir | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
11 | Laboratuarda kullanılan mikroskop çeşitlerini öğrenir | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
12 | Klasik Işık Mikroskobu- Karanlık Alan Mikroskobunu öğrenir | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
13 | Faz-Kontrast Mikroskobu- İnterferans Mikroskobunu öğrenir | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
14 | Polarizan Mikroskobu- Ultraviyole Mikroskobunu öğrenir | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
15 | floresan mikroskobu | kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |