BL322 Biyokimya 2

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BL322
Ad Biyokimya 2
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ELİF ORUÇ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ELİF ORUÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, canlı organizmadaki biyokimyasal reaksiyonların kavranması, bioenerjetik, ara metabolizma, metabolizmanın bütünlüğü ve düzenlenmesi konularında bilgi sahibi olmaktır.

Dersin İçeriği

Bioenerjetik, glikoliz, glukoneojenez, pentoz-fosfat yolu, sitrik asid döngüsü oksidatif fosforilasyon ve elektron transportu, yağ asidi metabolizması, amino asid oksidasyonu ve üre üretimi, pürin ve pirimidin sentezi, metabolizmanın bütünlüğü ve düzenlenmesi bu dersin içeriğini oluşturur.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Lehninger Biyokimyanın İlkeleri

Notlar

Biyokimya Kitapları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bioenerjetik ve Termodinamik işleyişleri kavrar.
ÖÇ02 Metabolizma hakkında temel kavram ve özellikleri açıklar.
ÖÇ03 Glikolizisin metabolik basamaklarını ve enerji kazanımlarını açıklar.
ÖÇ04 Sitrik asid döngüsü basamaklarını ve enerji kazanımlarını açıklar.
ÖÇ05 Oksidatif fosforilasyon ve elektron transportu basamaklarını ve enerji kazanımlarını açıklar.
ÖÇ06 Glikojenolizis ve diğer şekerlerin yıkımını açıklar.
ÖÇ07 Glukoneojenezi kavrar.
ÖÇ08 Amino asid oksidasyonu ve üre yapımını tanımlar.
ÖÇ09 Glikojen sentezini ve ilgili metabolik yolları kavrar.
ÖÇ10 Pentoz fosfat döngüsünü açıklar.
ÖÇ11 Lipidlerin sindirimi, emilimi ve taşınmasını açıklar.
ÖÇ12 Yağ asidlerinin oksidasyonunu açıklar
ÖÇ13 Kolesterolün Metabolizmasını açıklar
ÖÇ14 Proteinlerin sindirimi ve amino asitlerin emilimi ve taşınmasını kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bioenerjetik ve Termodinamik Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme
2 Metabolizmaya giriş Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Glikolizis ve heksozların yıkımı Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
4 Sitrik asid döngüsünün dinamiği Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
5 Oksidatif fosforilasyon ve ATP sentaz Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
6 Glikojenolizis ve diğer şekerlerin yıkımı Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
7 Glukoneojenez Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Glikojen sentezi Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
10 Pentoz fosfat yolu ve NADPH Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
11 Lipidlerin sindirimi, emilimi ve taşınması Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
12 Yağ asidlerinin oksidasyonu Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
13 Kolesterolün Metabolizması Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
14 Proteinlerin sindirimi ve amino asitlerin emilimi ve taşınması Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
15 Amino asid oksidasyonu ve üre yapımı Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kitapta ilgili bölüm okunmalı ve web üzerinde konuyla ilgili siteler taranmalı görseller incelenmelidir. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.05.2023 09:23