Genel Bilgi
Kod | BL419 |
Ad | Biyogüvenlik |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK DİNÇER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye Biyogüvenlik konularını kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Laboratuvar biyogüvenliği, Modern Biyoteknoloji ve Biyogüvenlik, Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar ve Ürünler, Biyolojik Silahlar ve mücadele
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
ders notu
Notlar
Brock Mikroorganizmaların Biyolojisi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Laboratuvar biyogüvenliğini kavrar Mikroorganizmaların biyogüvenlik düzeyini öğrenir GDO lu ürünlerin ekolojik ve ekonomik etkilerini kavrar Biyolojik silahlar ve korunma yollarını kavrar |
ÖÇ02 | Biyoteknoloji uygulamalarının dünü, bugünü ve geleceği konusunda farklı yaklaşımları irdeler |
ÖÇ03 | Tarımsal amaçlı modern biyoteknoloji uygulamalarını kavrar |
ÖÇ04 | Transgenik uygulamalar, riskleri ve farklı yaklaşımlarını kavrar |
ÖÇ05 | Laboratuvar biyogüvenliğini öğrenir Mikroorganizmaların biyogüvenlik düzeyini öğrenir GDO lu ürünlerin ekolojik ve ekonomik etkilerini öğrenir Biyolojik silahlar ve korunma yollarını kavrar |
ÖÇ06 | Risk yönetim sistemlerini kavrar |
ÖÇ07 | Biyoterorizm ve biyolojik silahları kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır. | 1 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyomühendislik uygulamalrı | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
2 | Biyoteknoloji uygulamalarının dünü, bugünü ve geleceği konusunda farklı yaklaşımlar, | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
3 | Tarımsal Biyoteknoloji uygulamalarının dünü, bugünü ve geleceği konusunda farklı yaklaşımlar, | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
4 | Bitkisel amaçlı modern biyoteknoloji uygulamaları, | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
5 | Tarımsal amaçlı modern biyoteknoloji uygulamaları, | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
6 | Transgenik uygulamalar | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
7 | Transgenik uygulamalar, riskler | genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
8 | Ara Sınav | Kaynak taraması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Risk yönetim sistemlerinde farklı uygulamalar, | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
10 | Risk yönetim sistemleri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
11 | Biyoterorizm ve biyolojik silahlar, | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | Uluslar arası ticarette GDO | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | Uluslar arası ticarette GDO lu ürünler, | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
14 | Kültür koleksiyonları | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Ulusal Biyogüvenlik kanunu | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |