BL453 Hayvnlarda Gelişme Fizyolojisi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BL453
Ad Hayvnlarda Gelişme Fizyolojisi
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SULANÇ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı , Eşeyli üreyen canlılarda, döllenmiş bir yumurtadan (Zigot),üç boyutlu bir canlının nasıl meydana geldiğini ve oluşan tüm evrelerin öğrenilmesidir.

Dersin İçeriği

Gelişmenin moleküler temeli,yönetici genler,Homeobox,Homeo alan,Fushi tarazu,Nasobemia,Proteam projesi,Gelişme Modelleri;Kartopu ve Kromozomlar üzerinde yürüyüş modelerinin somut örnekleri.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

HAYVANLARDA GELİŞME FİZYOLOJİSİ DERS KİTABI Ç. Ü. Fen –Edebiyat Fakültesi Seri No : 221

Notlar

Noyan , A..(1993) : Fizyoloji, Anadolu Ü.Y: 8 Baskı , Meteksan , Ankara ; Gözükara , E .(1989) : Biyokimya. Ofset Repromat Ltd.Şti.,Ankara


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar
ÖÇ02 Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kavrar.
ÖÇ03 Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini açıklar.
ÖÇ04 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme yetisini kavrar.
ÖÇ05 Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilmesini açıklar
ÖÇ06 Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilmesini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanındaki problemleri tanımlayıp çözümlerine yönelik yöntemleri uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında bilgilere ulaşıp tasnif ederek amacına yönelik olarak kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarır. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilip ona göre davranır. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisini kavrar. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak etik ilişkiler kurup mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini kavrayarak gereğini uygular.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gelişmenin Evreleri kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Segmentasyon ve Gelişmedeki önemi kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Gelişmenin Genel Planı kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Organizasyon ve Determinasyon kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 İmajinal diskler ve gelecek haritası kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Master genleri (Yönetici genler) ve Homeobox kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Moleküler Etki Mutasyonları kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Fushi tarazu,Nazobemia ve Siyam ikizleri kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Gelişme Modelleri kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Homeobox Birliği ve Homea Alan kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Antennapedia ve Bithoraks Komplexi kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Gelişmedeki Genellemeler kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Kök Hücre Çalışmaları ve Proteom Projesinin geleceği kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Son hafta tüm dersi içeren slayt gösterisi kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS