Genel Bilgi
Kod | MDZ110 |
Ad | Bilgisayar Programlama |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET DAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AHMET DAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Algoritma ve programlama mantığı verilerek, öğrencinin Visual Basic görsel programlama dili ile program geliştirme becerisi kazanmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Bilgisayar programlamaya giriş/ Terminoloji/ Algoritma geliştirme ve akış diyagramları/ Visual Basic programlama dilinde; veri türleri, değişkenler, sabitler, matematiksel ve mantıksal ifadeler, giriş ve çıkış deyimleri, karar yapıları, döngüler, fonksiyonlar ve altprogramlar, kullanıcı ara yüzleri oluşturma, formlar, denetimler, menüler ve örnek uygulamalar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ahmet Dağ, Ders Notları(Yayınlanmamış)
Notlar
Faruk Çubukçu, Herkes için Microsoft Visual Basic 6, 2001
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Programlama mantığını bilir |
ÖÇ02 | Algoritma ve akış diyagramı hazırlar |
ÖÇ03 | Visual Basic programlama dilinde değişken ve sabitleri tanımlar, operatörleri bilir |
ÖÇ04 | Visual Basic programlama dilinde veri girişi deyimlerini kullanabilir |
ÖÇ05 | Visual Basic programlama dilinde veri çıkışı deyimlerini kullanabilir |
ÖÇ06 | Visual Basicprogramlama dilinde karar yapılarını bilir |
ÖÇ07 | Visual Basic programlama dilinde gönderme deyimlerini bilir |
ÖÇ08 | Visual Basic programlama dilinde dönyü yapılarını bilir. |
ÖÇ09 | Yazım ve mantık hatalarını bilir. |
ÖÇ10 | Visual Basic programlama dilinde altprogram oluşturup kullanabilir. |
ÖÇ11 | Visual Basic programlama dilinde fonksiyon oluşturup kullanabilir. |
ÖÇ12 | Visual Basic programlama dilinde nesne ve olay kavramlarını anlar ve tasarlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Programlama mantığı ve algoritma geliştirme | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Programlamada semboller ve akış diyagramları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Visual Basic programlama dilinde; veri tipleri, değişkenler ve sabitler, operatörler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Visual Basic programlama dilinde; hazır fonksiyonlar ve aktarma deyimi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Visual Basic programlama dilinde; veri girişi ve çıkışı | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Visual Basic programlama dilinde; gönderme deyimleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Visual Basic programlama dilinde; karar yapıları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Visual Basic programlama dilinde; döngüler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Visual Basic programlama dilinde; altprogram ve fonksiyon tanımlama | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Visual Basic programlama dilinde; nesneler ve olaylar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Örnek programların yazılması-1 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Örnek programların yazılması-2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Örnek programların yazılması-3 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Örnek programların yazılması-4 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |