Genel Bilgi
Kod | MDZ106 |
Ad | Genel Kimya |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN BİLGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. RAMAZAN BİLGİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kimya ile ilgili temel kavram ve ilkeleri açıklar, günlük ve bilimsel yaşamda karşılaşılan olayları anlayabilecek, yorum yapacak ve kullanacak düzeyde kimya bilgisini aktarır.
Dersin İçeriği
Maddenin özellikleri ve ölçümü, Atomlar ve atom kuramı Kimyasal bileşikler Kimyasal tepkimeler Sulu çözelti tepkimeleri Gazlar Termokimya Periyodik çizelge ve bazı atom özellikleri Kimyasal Bağlar: Temel Kavramlar Kimyasal dengenin ilkeleri Asitler ve Bazlar Asit-Baz Dengeleri Kimyasal Kinetik
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Genel Kimya-Ralph H. Petrucci
Notlar
Genel Kimya-Ralph H. Petrucci
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kimya bilimindeki gelişmeleri öğrenir. |
ÖÇ02 | Birim sistemlerini ve çevirmeleri öğrenir. |
ÖÇ03 | Atomlar ve atom kuramlarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Kimyasal tepkimeleri ve hesaplama yapabilir. |
ÖÇ05 | Kimyasal kinetiği öğrenir |
ÖÇ06 | Asitler ve bazlar hakkında bilgi edinir |
ÖÇ07 | Madde ve çeşitleri hakkında bilgi edinir |
ÖÇ08 | İdeal gaz denlemi hakkında bilgi edinir |
ÖÇ09 | Maden Analizleri hakkında bilgi edinir |
ÖÇ10 | Kimyasal hesaplamalar hakkında bilgi edinir |
ÖÇ11 | Çözeltiler hakkında bilgi edinir |
ÖÇ12 | Redoks yöntemi hakkında bilgi edinir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Maddenin özellikleri ve ölçümü | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Atomlar ve atom kuramı, Atomun elektron yapısı, Periyodik çizelge ve bazı atom özellikleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kimyasal bileşikler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kimyasal tepkimeler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sulu çözelti tepkimeleri, Sıvılar, katılar ve moleküller arası kuvvetler, Çözeltiler ve fiziksel özellikleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Gazlar | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Termokimya, İstemli değişme: entropi ve serbest enerji | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kimyasal kinetik | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kimyasal dengenin ilkeleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Asitler ve bazlar, Asit baz dengeleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Elektrokimya | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çekirdek Kimyası | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kompleks iyonlar ve koordinasyon bileşikleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Organik kimyada temel kavramlar, organik bileşiklerin ve organik reaksiyonlar, biyokimya | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |