MDS327 Aglomerasyon

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MDS327
Ad Aglomerasyon
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OKTAY BAYAT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. OKTAY BAYAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Aglomerasyon yöntemleri, cevher zenginleştirme yöntemleri arasında uygulama şekliyle diğer zenginleştirme yöntemlerinden bazı farklı özellikler göstermektedir. Bu özelliklerin tanımlanması ve açıklanması işlemin uygulanmasını sağlamaktadır. Bu işlemlerin tanıtılması ve çeşitli uygulamalardan örnekler verilerek maden mühendisliği seviyesinde bir bilgi düzeyi oluşturulması dersin amacıdır.

Dersin İçeriği

Aglomerasyon, sinterleme ve peletleme.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

DERS NOTLARI (BASILMAMIŞ)

Notlar

AGLOMERASYON, MEVLUT KEMAL, DEÜ YAYINI, 1986.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Aglomerasyon yöntemlerinin temelini öğrenir
ÖÇ02 Kömür briketleme yöntemlerini öğrenir
ÖÇ03 Peletleme yöntemlerini öğrenir
ÖÇ04 Sinterleme yöntemlerini öğrenir
ÖÇ05 Aglomeratlarda aranan özellikleri öğrenir
ÖÇ06 Tesis örneklerinin değerlendirilmesi hakkında bilgi edinir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. 1
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. 1
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Kaynak okuma, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Aglomerasyon tanımı Kaynak okuma, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Aglomeratlarda aranan özellikler. Kaynak okuma, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Biriketleme teorisi Kaynak okuma, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Biriketleme yöntemleri Kaynak okuma, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Kömür briketleme Kaynak okuma, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Ülkemizde biriket üretimi Kaynak okuma, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Peletleme Kaynak okuma, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Yaş pelette aranan özellikler Kaynak okuma, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Pelet sertleştirme Kaynak okuma, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
12 Sertleştirilmiş pelette aranan özellikler Kaynak okuma, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Sinterleme Kaynak okuma, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 Sinterleme yöntemleri Kaynak okuma, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Video Kaynak okuma, internet Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrarı ve problem çözme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların tekrarı ve problem çözme Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.05.2023 10:05