Genel Bilgi
Kod | MDZ308 |
Ad | Maden Yatakları 2 |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NİL YAPICI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi NİL YAPICI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. Esma KAHRAMAN (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Sedimanter Kökenli oluşumlu cevherleşmeleri ve mekanikleri öğretmektir.
Dersin İçeriği
Karstik Yataklar/ oksidasyon ve sementasyon cevherleri / plaser oluşum / Biyokimyasal tortul demir ve manganez yatakları / Evaporasyon maden yatakları / cevherlerin jeokimyasal ve fizikokimyasal kavramlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Maden Yatakları, Kürşat Özcan
Notlar
Ders notları, Nil YAPICI
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sedimanter oluşum mekanizmasını öğrenir. |
ÖÇ02 | Bu mekanizmaya sahip cevherleşmeleri tüm özellikleri ile anlar. |
ÖÇ03 | Mikroskop ve el örnekleri ile oluşumu pekiştirir. |
ÖÇ04 | Dış olaylara bağlı Maden Yatağının oluşumunu tanır |
ÖÇ05 | Jeolojik ve Kimyasal olayların maden yatağı üzerindeki etkilerini belirler |
ÖÇ06 | Maden yataklarının aranmasını, tanınmasını yapar |
ÖÇ07 | Maden yataklarında saha ve laboratuar çalışmalarını yapar |
ÖÇ08 | Dış olayların etkisi ile oluşan maden yataklarının tanıtımı |
ÖÇ09 | Jeolojik ve Kimyasal olayların maden yatağı üzerindeki etkilerinin anlaşılması, |
ÖÇ10 | ortaya çıkan alterasyonların bilinmesi |
ÖÇ11 | maden yataklarının Türkiye ve Dünyadan örneklerle anlatımı |
ÖÇ12 | Volkano sedimanter yataklar (Kuruko-Kıbrıs tipi), Sedimanter yataklar , Kimyasal Kalıntı yataklar, Kırıntılı yataklar, Kimyasal Sedimanter yataklar, Superjen yataklar, Kimyasal ve biyokimyasal yollarla oluşan Fe ve Mn Cevherleşmelerinin oluşumu, Karbonatlı Ortamlarda oluşan Pb-Zn Yatakları, Kömürlü Bitümlü şeyl içerisindeki Cu yatakları, Metamorfizma ve Maden Yatakları |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sedimanter yataklanmalar Giriş | Kaynak okuma, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | Karstik yataklanmalar | Kaynak okuma, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Demirli ve Aliminyumlu Lateritler | Kaynak okuma, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Oksidasyon-Sementasyon Cevherleşmeleri | Kaynak okuma, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Plaser tip yataklar | Kaynak okuma, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | Biyokimyasal Çökelme Yöntemleri | Kaynak okuma, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | Evaporitler | Kaynak okuma, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Kaynak okuma, internet | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Reds-Beds tipli yataklanmalar | Konuların tekrarı ve problem çözme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Fosfatlar ve yataklanmaları | Kaynak okuma, internet, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Katmansı yataklanmalar (Demir yatakları) | Kaynak okuma, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Manganez yatakları | Kaynak okuma, internet | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Mikroskop Çalışmaları | Kaynak okuma, internet, mikroskop çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Cevher Mikroskop Çalışmaları | Kaynak okuma, internet, mikroskop çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Mikroskopta cevher doku özellikleri | Kaynak okuma, internet, mikroskop çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı ve problem çözme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların tekrarı ve problem çözme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |