Genel Bilgi
Kod | SYB271 |
Ad | Bireysel Sporlar 2 (Yüzme) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. LÜTFİ TOLGA ÇELİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel yüzme becerilerini sergileyebilen, ve bu becerileri başkalarına doğru metotlarla aktarabilen, yüzmenin öneminin farkında öğrenciler yetiştirmek
Dersin İçeriği
Yüzme sporuyla ilgili teknik ve taktik beceriler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
YÜZME , Dr. Ahmet Bozdoğan, Morpa Kültür yayınları,2006
Notlar
GSGM Yüzme Atlama ve SutopuFederasyonu; Yüzme Öğretmeni El Kitabı, 1987, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
ÖÇ02 | Yüzme havuzlarını ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini kullanır |
ÖÇ03 | Seçmiş olduğu spor branşının teknik taktik ve yönetsel becerilerini kavrar ve yorumlar. |
ÖÇ04 | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
ÖÇ05 | Beslenmenin sağlık ve performans açısından önemini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yüzmenin tarihçesi, havuzlar ve malzemeleri, tesis kullanım kuralları ve önemi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Neden yüzme bilmeliyiz, yararları. Suya uyum ve beceri alıştırmaları | Kaynak okuma ve suya alıştırma becerilerinin uygulanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Krawl tekniğine giriş. Özellikleri | Krawl tekniği giriş alıştırmalarım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Krawl tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | Krawl tekniği alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Krawl tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri | Krawl tekniği alıştırmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Yüzmede çıkış (start) | atlamaya yönelik basit alıştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Sırtüstü tekniğine giriş. Özellikleri | Sırt üstü pozisyon kazandıran çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Vize sınavına kadar olan bölüm ve konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Sırtüstü tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | Sırt üstü ayak ve kol çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Sırtüstü tekniğinde kol çekişi, ayak vuruşu ve nefes . Uluslar arası yüzme yarış kuralları. | Sırt üstü koordinasyon çalışmaları ve kurallara yönelik kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Kurbağalama tekniğine giriş. Özellikleri | Kurbağalamaya giriş dirilleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kurbağalama tekniğinde kol çekişi ve ayak vuruşu. Koordinasyon | Kurbağalamada koordinasyon dirilleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Kurbağalama tekniğinde kol, ayak ve nefes uyumu. Koordinasyonun incelikleri | Kurbağalamada koordinasyon dirilleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kelebek yüzme, Yüzme stillerinin dönüş ve star özelliklerine bakış. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel Tekrar | Tüm Konuların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |