Genel Bilgi
Kod | YBS215 |
Ad | Refleksiyoloji ve Tetik Masajı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MUHAMMET AKGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MUHAMMET AKGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bedenin tetik noktaları hakkında kavrayış geliştirme ve bu bölümlere temel düzey tetik nokta masajı yapabilme becerisi kazandırma.
Dersin İçeriği
Refleksoloji ve tetik nokta masajı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Can Çiçek s., ve Yıldırım , s. (2019). Diyabetli Yaşlılarda Refleksoloji Uygulamasının Ankle-Brachial Index, Nöropati Puanı ve Glisemik Kontrole Etkisi.
Notlar
Ders sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genel masaja giriş- masaj teknikleri kavrar |
ÖÇ02 | Tetik nokta masajı nedir genel bilgiyi kavrar |
ÖÇ03 | Bedenin farklı bölümleri için tetik nokta masajları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Vücuttaki tetik noktaları bilir. |
ÖÇ05 | Vucudun gevşemesi için teknikleri açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel masaja giriş- masaj teknikleri | video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Genel masaj teknikleri | yazılı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Refleksoloji masajına giriş ve refleks ovma / dokunma teknikleri | görsel ve yazılı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Tetik nokta masajı nedir genel bilgi | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
5 | El haritası El refleksolojisi- | ikili uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Vücutta tetik noktalar | görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Yüz haritası | görsel kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | ödev | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Yüz haritası, yüz refleksolojisi | görsel ve yazılı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Sırt haritası, sırt reflekslojisi ( konnektif doku masajı ) | toplu uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Meridyenler- eş organlar | anayomi bilgisi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Boyun Haritasi boyun Refleksolojisi | video | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Sırt Haritasi sırt Refleksolojisi | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma |
14 | Ayak Haritasi ,Ayak Refleksolojisi | görsel ve yazılı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Ayak Refleksolojisi | film izleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |