Genel Bilgi
Kod | YBS141 |
Ad | Fotoğrafçılık |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | İBRAHİM ARSLANTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sosyal , sanatsal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir.
Dersin İçeriği
Fotoğrafın tanımı, fotoğraf makinesi ile pratik çalışmalar, slayt gösterileri ve uygulama gezileri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Temel Fotoğraf Bilgileri/Ali Fazıl
Notlar
Yayımlanmamış Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fotoğrafın tanımını yapar içeriği hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Fotoğrafın Tarihi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Fotoğraf Makinalarının Yapısını öğrenme ve çalışma prensiplerini anlar |
ÖÇ04 | Fotoğraf Makinalarını sınıflandırır ve açıklamasını yapar |
ÖÇ05 | ISO - Diyafram - Enstantanenin ne olduğunu öğrenir ve fotoğrafta bunları kullanabilir |
ÖÇ06 | Uygulama Çekimi ile pratik olarak bilgileri kullanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fotoğrafın Tarihini açıklar | Ders Slaytlarının Hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Fotoğrafın geşimi hakkında bilgi sahibi olur | Ders Slaytlarının Hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Fotoğraf Makinalarının Yapısını inceler | Ders Slaytlarının Hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
4 | Fotoğraf Makinalarının Sınıflandırılması | Ders Slaytlarının Hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
5 | Iso - Diyafram - Enstantane tanımını yapar | Ders Slaytlarının Hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
6 | Uygulama Çekimi | fotoğraf çekim alanına gitmek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Foto kritik yaparak öğrenir | Uygulamada Çekilen Fotoğrafların İzlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınav Sorularının Hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
9 | Fotoğraf çekim tekniklerini öğrenir uygular | Ders Slaytlarının Hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | objektifleri öğrenir anlar ve uygulama yapar | Ders Slaytlarının Hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Alan Derinliği hakkında bilgi edinir uygular | Ders Slaytlarının Hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
12 | Fotoğrafta Kompozisyonu açıklar yazma yeteneği kazanır | Ders Slaytlarının Hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Fotoğraf Çekim Teknikleri | Ders Slaytlarının Hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
14 | Uygulama Çekimi yapar ve pratic yapar | fotoğraf çekim alanına gitmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
15 | Foto kritik yaparak öğrenmeyi pekiştirir | Uygulamada Çekilen Fotoğrafların İzlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Sorularının Hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Sorularının Hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |