Genel Bilgi
Kod | SYB226 |
Ad | Sporda İletişim Becerileri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; sporda iletişim becerilerinin ögelerine vurgu yapmak, İletişim kavramını ve kapsamını incelemek ve önemini tartışmak,öğrencilerin iletişim becerilerinin psikolojik düzlemdeki işleyişiyle ilgili temel kavramlara hakim olmalarını sağlamak, ve sporda iletişim becerileri ile ilgili örnek olayları analiz etmektir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğinde; Sporda iletişim becerilerinin alt yapısı, iletişimin İşlevi, İletişim Düzeyleri, İletişim Çeşitleri, İletişim Çatışmaları, İletişim Engelleri, Empatik İletişim, Çatışma Çözmede Etkin İletişim, grup iletişimi ve kurumsal iletişim gibi konular yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yetim, A.A. ve Cengiz, R. (2010). İletişim ve Spor. Çetin, C. (2014). Spor İletişimi. Ankara. Nobel Yayıncılık. Çelik, F. (2020). Kurumsal Spor İletişimi ve Sosyal Medya. Ankara. Akademisyen Yayınevi.
Notlar
Altınbaş, H. (2007). Sporun pazarlaması ve pazarlama iletişiminde spor. Selçuk İletişim, 5(1), 93-101. Şahin, N. (2012). Elit düzeyde takım sporu ve bireysel spor yapan iki grubun iletişim becerilerinin karşılaştırılması. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 10(1), 13-16.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim ile ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
ÖÇ02 | Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
ÖÇ04 | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme gibi liderlik ve sporda yönetcilik ile ilgili tutum ve beceri geliştirir. |
ÖÇ05 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
ÖÇ06 | Spor örgütlerinin yönetimi ile ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrar. |
ÖÇ07 | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. |
ÖÇ08 | Yönetim fonksiyonlarını ve organizasyon ilkelerini spor organizasyonlarına uygular. |
ÖÇ09 | Spor örgütlerinin örgüt kültürünü ve etik değerlerini yönetsel karar alma sürecinde nasıl etkilediğini kavrar. |
ÖÇ10 | Spor bilgisi ve kültürünü kazanır, olimpizm felsefesini benimser ve bunu topluma anlatabilme ve yayma becerilerine sahip olur. |
ÖÇ11 | Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
ÖÇ12 | Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
ÖÇ13 | Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahip olur. |
ÖÇ14 | Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve gerek duyduğunda araştırma yapabilme becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında ileri düzeyde bilgi olur. | 2 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgileri çalışanlara ve meslek arkadaşlarına aktarabilme becerilerini öğrenir. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerini ve teknolojilerini tanır ve gelişimlerini takip eder ve bilgi teknolojilerini spor bilimlerine uygun kullanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen koşullara uygun kararlar alır. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerilerini uygular. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetim alanına ilişkin araştırma, yapar ve proje üretir.Bireysel ve ekip projelerinde sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Örgütün ve kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İş ve toplumsal alanda genel kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Spor yönetimi alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojileri ile ilgili bilgisayar programlarını etkin kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişimin önemi, tanımları ve iletişim sürecindeki unsurlar. | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kişilerarası iletişimi etkileyen faktörler | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Sözsüz iletişim ve beden dili | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | İletişimde duyguların rolü | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | İletişimde kendini ifade etme ve kendini açma, etkili iletişim kurmak | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | İnsan ilişkilerinde iletişim kurma tarzları | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Konuşma: temel kavram ve psikolojik süreçler | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Vize Sınavı | Ders Notlarını Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dinleme: aktif dinlemede temel kavramlar ve ilkeler | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Empati: temel kavram ve ilkeler, empatik iletişimin uygulama ilkeleri | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama |
11 | Sporda iletişim becerilerinin değerlendirilmesi | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Sporda iletişim becerilerinin geliştirilmesi | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Spor kulüblerinde iletişim yönetimi | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama |
14 | Sporda motivasyon dili | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
15 | Sporda şiddet dili | Ders Notlarını Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Final Sınavı | Tüm ders notlarını ve kitaplarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Tüm ders notlarını ve kitaplarını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |