BDNZ101 Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BDNZ101
Ad Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ


Dersin Amacı

Beden Eğitimi Ve Sporda Temel Kavramları Bilir, Sporda Meslek Alanlarının Ayırımını Yapar, Dünyada Ve Türkiyede Sporun Gelişimini Anlar, Türkiyede Sporla İlgili Kamu Kurum Ve Kuruluşlarını Bilir, Fikstür Düzenler.

Dersin İçeriği

Spor bilimleri ile ilgili kavramlar, spor alanı meslek çeşitliliği, sporun dünyada yeri önemi, resmi ve özel spor kuruluşları, fikstür hazırlama kuralları

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Spor Bilimleri/Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri Edt: Cenab Türkeri

Notlar

Beden Eğitimi ve Sporun Temelleri ALi Niyazi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 BİLİM NEDİR, ANABİLİM DALLARINI BİLİR, ARALARINDAKİ FARKI TARTIŞIR.
ÖÇ02 ALT BİLİM DALLARI VE SPORLA İLİŞKİLERİNİ BİLİR, AÇIKLAR.
ÖÇ03 SPOR TERİMİNİN KÖKENİ, TARİHÇESİNİ BİLİR, TARTIŞIR.
ÖÇ04 SPORLA İLGİLİ KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ GÖREVLERİN BİLİR.
ÖÇ05 GHSGM YAPISI VE İŞLEYİŞİNİ BİLİR AÇIKLAR
ÖÇ06 SPOR FEDERASYONLARI YAPISI VE İŞLEVSEL KURULLARI, GÖREVLERİNİ BİLİR
ÖÇ07 SPOR FELSEFESİ VE TEMEL FELSEFE ÖGELERİ VE SPOR İLİŞKİSİNİ ANLATIR AÇIKLAR
ÖÇ08 DEVİNSEL GELİŞİM NEDİR AÇIKLAR, SPOR İLİŞKİSİNİ TANIMLAR


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile beden eğitimi ve spor dersini planlar, öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda hareket öğretim basamaklarını uygular. 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Beden eğitimi ve spor öğretiminde fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder, özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilişim teknolojilerini, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme becerisi kazanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanındaki kavram ve kuramları bilimsel ve teknolojik yöntemlerle inceleme, verileri analiz edebilme ve öğretim sürecine uygun araç-gereç kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ve raporlama becerisi kazanır, öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve uygular, alanı ile ilgili problemleri çözer ve yasalar ile mesleki etik değerlere karşı farkındalık geliştirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Beden eğitimi ve spor bilimleri ve pedagojik temelleri ile ilgili konularında yeterli bilgi birikimine sahip olur. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, kavramları yaşam boyu öğrenme ve öğretme becerisini kazanır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrencilerin fiziksel ve sportif gelişimlerini belirlemeye yönelik ölçme ve değerlendirme yapar ve sonuçları yorumlayarak geri bildirim sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 BİLİM NEDİR, ANABİLİM DALLARI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 ALT BİLİM DALLARI VE SPORLA İLİŞKİLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 SPOR TERİMİNİN KÖKENİ, TARİHÇESİ, Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 SPORLA İLGİLİ KAMU KURUM VE KURULUŞLARI Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 GHSGM YAPISI VE İŞLEYİŞİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 SPOR FEDERASYONLARI YAPISI VE İŞLEVSEL KURULLARI, GÖREVLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 SPOR FELSEFESİ VE TEMEL FELSEFE ÖGELERİ VE SPOR Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 SPOR FELSEFESİ VE TEMEL FELSEFE EKOLLERİ VE SPOR Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 DEVİNSEL GELİŞİM Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 TEMEL MOTORİK ÖZELLİKLER Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 REKREASYON VE OYUN Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 MESLEK OLARAK BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 FİKSTÜR, ELEME USULÜ YARIŞMA SİSTEMLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 TEK DEVRELİ LİG USULÜ YARIŞMA SİSTEMLERİ Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS