Genel Bilgi
Kod | MV221 |
Ad | Gönüllülük Çalışmaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Faaliyet Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Ahmet Turan ÖZHUY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Ahmet Turan ÖZHUY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin içinde yaşadıkları toplum sorunlarınıgözlemlemelerine, topluma karşı sorumluluklarını takım çalışması içinde ve aynı zamanda bireysel inisiyatifalarakgerçekleştirebilmelerine katkıda bulunmaktır.
Dersin İçeriği
Toplumsal duyarlılık projeleri oluşturma, proje yazma, sivil toplum örgütlerini tanıma ve birlikte çalışma, yaratıcı projelergeliştirme.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Türkiye'de Gönüllülük, Deneyimler, Sınırlılıkları Yeni Yaklaşımlar
Notlar
Uluslararası ve ulusal kuruluşların güncel raporları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sivil toplum kuruluşlarıyla ilgili bilgileri öğrenir. |
ÖÇ02 | İçinde yaşadıkları toplumu daha iyi tanır. |
ÖÇ03 | Gönüllülük çalışmaları ile ilgili proje geliştirir. |
ÖÇ04 | Proje oluşturmayı ve uygulamayı öğrenir. |
ÖÇ05 | Bu dersin sonunda öğrenciler; gönüllülük ile ilgili kavramları açıklar. |
ÖÇ06 | Toplumsal duyarlılık olgusunu geliştirir. |
ÖÇ07 | Gönüllü çalışmalara katılır |
ÖÇ08 | Yaptığı projeyi toplum önünde sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dürüstlüğü ilke edinerek, meslek ahlakının gereklerini yerine getirir. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Muhasebe, vergi ve denetim alanındaki temel tanımlar, ilkeler ve kuralları listeler | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebecilik/mali müşavirlik mesleğinin hukuki sorumluluklarını tanımlar. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe ve vergi alanındaki temel tanımlar, ilkeler ve kuralları uygular. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe fonksiyonlarını ve muhasebenin yönetimdeki önemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşgören - işveren açısından, İş Kanunu/SGK mevzuatı’nda, sözleşme yükümlülüklerini açıklar(işe alma-işten ayrılma). | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ticari hayatta kullanılan belgeleri tanır, önemini açıklar, düzenler, saklar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ticari hayatta kullanılan defterleri tanır ve mevzuata, usul ve esaslara uygun biçimde deftere işler. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebecilik mesleği ile ilgili edindiği temel bilgi, beceri ve yetkinlikler vasıtasıyla, verileri yorumlayarak değerlendirir, sorunları analiz eder ve belgelere dayanarak çözüm geliştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel konularda, bağımsız ya da ekip çalışması yapıp, sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Olaylara pozitif bakar, kendi bilgi ve beceri düzeyini eleştirel bir şekilde değerlendirir, eksiklikleri giderir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimini daha üst düzeylere yönlendirip, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olabilmeyi kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Muhasebecilik mesleği hakkında sorunlara ilişkin düşüncelerini ve çözüm önerilerini alanında uzman ya da uzman olmayan kişilerle paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde yabancı dil bilgisiyle alanındaki gelişmeleri izler, yabancı dilde meslektaşlarıyla iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak yazışma yapar, bilgileri depolar, depolanmış bilgileri kullanır. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili verileri toplama, işleme ve bunun sonucunda gerekli tabloları hazırlama, belge/beyanname düzenleme ve sonuçları ilgililere duyurma aşamalarında Muhasebe Meslek Ahlâkını temel alarak bilimsel, toplumsal, kültürel, etik değerlere sahip olarak davranır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal haklar ve bunların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, önemive kurallar | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Örneksosyal sorumluluk projelerinin Tanıtımı | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Proje yazma | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Proje taslağı sunumu | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Proje taslaklarının degerlendirmesi | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Sahada Gönüllü Çalışmalara Katılım | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Süpervizyon | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | ivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) Gönüllü Çalışmalara Katılım | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Toplumda Risk Grupları ve Gönüllülük | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sonuçları Kamuoyu İle Paylaşabilme | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Proje Sunumu | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Proje sunumlarıve değerlendirme | STK ile işbirliği | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |