Genel Bilgi
Kod | AB421 |
Ad | Uzmanlık Alan Eğitimi III (Basketbol) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERCAN YELDAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ERCAN YELDAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antrenörlük yapacak olan öğrencilerin Basketbol Temel Teknik Hareketlerini Bilişsel ve Devinimsel Düzeyde Öğrenme ve Öğretme Becerilerini Sağlamak.
Dersin İçeriği
Programın açıklanması konuların içeriği hakkında bilgi Temel teknik:Temel duruş,savunma ve hücüm duruşu,savunma Temel teknik:Stoplar,tek zamanlı stop,çift zamanlı stop,pivot adımı Temel teknik:Top tutma,paslar ,temel paslar ve sık kullanılan paslar Temel teknik:Top sürme,alçak top sürme yüksek top sürme,geriye top sürme Temel teknik:Şut atışının temel tekniği ve kuralları sağ turnike Temel teknik:Şut atışının temel tekniği faül atışı,sol turnike Temel teknikŞut atışının temel tekniği faul atışı ARA SINAV Temel teknik:Ribaunt,savunma ribandu ve uygulanışı Temel teknik:Hücüm ribandu ve yer kapma hareketi Temel teknik:AldatmalarTüm sahada yapılan aldatmalar Temel teknik:Aldatmalar çember yakınında yapılan aldatmalar Genel tekrar ve değerlendirme YARI YIL SONU SINAVI YARI YIL SONU SINAVI * Haftalara vize ve final sınavları dahildir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. C.Şen.C Basketbol Temel Teknik Bağırgan Yayınevi ANKARA 2000 2. Sevim.Y Basketbol Teknik-Taktik-Kondisyon Nobel Yayınevi ANKARA 2005 3)-Erdoğan.B Basketbol Temelleri Mattek Matbacılık ANKAR 2006 4)-Burgul.A,Çulha.U Basketbol Tekniği Nehir Yayıncılık ANKARA 1991
Notlar
1. C.Şen.C Basketbol Temel Teknik Bağırgan Yayınevi ANKARA 2000 2. Sevim.Y Basketbol Teknik-Taktik-Kondisyon Nobel Yayınevi ANKARA 2005 3)-Erdoğan.B Basketbol Temelleri Mattek Matbacılık ANKAR 2006 4)-Burgul.A,Çulha.U Basketbol Tekniği Nehir Yayıncılık ANKARA 1991
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Oyunu ve oyun kurallarını tanımlayabilme Toplu ve topsuz hücum tekniklerini planlayabilme |
ÖÇ02 | 1) Basketbol oyun temel teknik kurallarının guruplar halinde tam sahada ve yarı sahada uygulatılması ve doğru temel hareketlerin öğrencilere gösterilerek ileri ki antrenörlük yaşamlarında kullanılması |
ÖÇ03 | 3) Adam adama temel savunma kurallarının temel doğrularının gösterilmesi ve uygulatılması ile öğrencin konuyu anlaması için bir çok diril ile gösterilmesi |
ÖÇ04 | 5) Adam adama temel savunma kurallarının Tam sahada temel doğrularının gösterilmesi ve uygulatılması ile öğrencin konuyu anlaması için bir çok diril ile gösterilmesi |
ÖÇ05 | 7) alan savunmalarının kuvvetli ve zayıf yönlerinin dirller ile gösterilmesi uygulatılması ile öğrencilere konun anlaması için diriller gösterilmesi |
ÖÇ06 | 2-1-2,1-2-2 ,1-3-1 alan savunmaları kuvvetli ve zayıf yönlerinin dirller ile gösterilmesi uygulatılması ile öğrencilere konun anlaması için diriller gösterilmesi |
ÖÇ07 | 3-2,2-3,1-2-1-1 alan savunmaları kuvvetli ve zayıf yönlerinin dirller ile gösterilmesi uygulatılması ile öğrencilere konun anlaması için diriller gösterilmesi |
ÖÇ08 | Eşleşmeli alan savunması(match-up) savunmasının temel kurallarının uygulatılması ve diriller ile gösterilmesi zayıf ve kuvvetli yönlerin uygulamalı olarak gösterilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Program konularının içeriğine ilişkin bilgilerin açıklanması | başvuru | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
2 | teknik: Saldırı, savunmanın temel duruşu ve savunma duruşu | başvuru | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | temel teknikler: temel duruş, savunma ve saldırı duruşu, savunma | başvuru | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Temel teknik: Üst kulp, pas, pas ve genel pas temeli | başvuru | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Temel teknik: Top sürme, alçaktan yüksek top sürme, geri top sürme | başvuru | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Temel teknik: Atış tekniği ve temel kurallar sağa dönüşleri yenmek | başvuru | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Temel teknik: temel teknik atış Faul vuruşu, sola dönüş | başvuru | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | ARA SINAV | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
9 | temel teknikler: temel teknik atış Faul vuruşu, sola dönüş | başvuru | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Temel teknik: Ribaund, savunma ve uygulama ribandu | başvuru | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Temel teknik: Saldırı ribandu ve kapma hareketi | başvuru | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Temel teknik: Sahte alan AldatmalarTüm | başvuru | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Temel teknik: Çembere yakın sahte Sahte | başvuru | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Temel Teknik Basketbolda Şut atışı | başvuru | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Genel inceleme ve değerlendirme | başvuru | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | başvuru | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | başvuru | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |