Genel Bilgi
Kod | AB427 |
Ad | Uzmanlık Alan Eğitimi III (Hentbol) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Hentbol oyunu için gerekli takım hücum taktiklerini geliştirmek.
Dersin İçeriği
Hentbol Terminolojisi, Yetenek Seçimi, Antrenman Planlaması, Temel Motorik Özelliklerin Geliştirilmesi, Hızlı Hücuma Çıkış, Hücum setleri, Fazlalıkta ve Eksikte Hücum, Müsabaka Hazırlığı – Maç Yönetimi, Master Hentbolu – Engelli Hentbolu, Turnuva Analizi ve Değerlendirmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
SEVİM Y. (2002).Hentbol Teknik- Taktik (4. Baskı). Nobel Yayınevi. ANKARA Çeliksoy M.A., Salman M.N. Hentbolu Temelleri Sayda Yayıncılık Bursa 2017 DORAK F. (1997) , Hentbol , Saray Tıp Kitapevleri, İZMİR.
Notlar
DORAK F. (1997) , Hentbol , Saray Tıp Kitapevleri, İZMİR.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hentbolda yetenek seçimi kriterlerini bilir. |
ÖÇ02 | Antrenman planlaması yapabilir ve uygulayabilir. |
ÖÇ03 | Takım hücum taktiklerini uygulayabilir. |
ÖÇ04 | Müsabaka hazırlığı ve takım yönetimi için hazırlıklıdır. |
ÖÇ05 | Temel motorik özelliklerin geliştirilmesini öğrenir. |
ÖÇ06 | Turnuva analizi ve değerlendirmesi öğrenir. |
ÖÇ07 | Master Hentbolu – Engelli Hentbolu teknik, taktik becerilerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Hentbolda Yetenek Seçimi | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Hentbolda Antrenman Planlaması | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Temel Motorik Özelliklerin Geliştirilmesi | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Savunmadan Hızlı Hücuma Çıkış | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Yerleşik Hücum (3:3, 4:2, Kombine Savunmaya Karşı) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Hücum Setleri (Adama Adama Savunmaya Karşı) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Hücum Setleri (Açık Savunmaya Karşı) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Hücum Setleri (Kapalı Savunmaya Karşı) | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Fazlalıkta Hücum | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Eksikle Hücum | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Müsabaka Hazırlığı, Maç Yönetim | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Master Hentbolu, Engelli Hentbolu | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Turnuva Analizi ve Değerlendirmesi | Literatür Taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel Tekrar | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |