Genel Bilgi
Kod | AB431 |
Ad | Uzmanlık Alan Eğitimi III (Tenis) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET VURAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET VURAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tenisin özelliği, yapısı, sistemleri ve alıştırmalarını kavratıp, bilgi sahibi yapmak.
Dersin İçeriği
Tekniksel teşhis ve düzeltme, turnuva oyuncuları için zihinsel antrenman, teniste hareket döngüsü, turnuva oyuncuları için fiziksel kondisyon, turnuva oyuncuları için çiftler oyunu.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009
Notlar
Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002/ Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999/ Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999/ Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999/ Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999/ Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları./ Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997/ Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık Ltd.Şti.1998/ Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Turnuva oyuncuları için yer vuruşları, servis, vole ve hareket teknik kontrol listesi incelenmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ02 | Turnuva oyuncularının motivasyon ve konsantrasyonu kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ03 | Turnuva oyuncularının heyecanı harekete geçirmesini ve rahatlamasını kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ04 | Turnuva oyuncularının davranış ve düşüncelerinin kontrolü konusunu kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ05 | Turnuva oyuncularının oyun esnasında ve turnuva süresince zihinsel performansını kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ06 | Turnuva oyuncuları Ebeveynleriyle ilişkiyi kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ07 | Tenisteki hareket döngüsünü kendi ifadesi ile anlatır ve uygular. |
ÖÇ08 | Kortu kaplama ve kortun farklı kısımlarından farklı vuruşlar için hareket tekniklerini kendi ifadesi ile anlatır ve uygular. |
ÖÇ09 | Tenisin fiziksel gereksinimlerini, Antrenman prensiplerini ve uzun vadeli fiziksel gelişimi kendi ifadesi ile anlatır ve uygular. |
ÖÇ10 | Tenis fitnesini geliştirmeyi ve değerlendirmeyi kendi ifadesi ile anlatır ve uygular. |
ÖÇ11 | Çiftler oyununu strateji, taktiklerini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Turnuva oyuncuları için yer vuruşları teknik kontrol listesi incelenmesi. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Turnuva oyuncuları için servis düzeltme kontrol listesi incelenmesi. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Turnuva oyuncuları için Vole düzeltme kontrol listesi incelenmesi. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Turnuva oyuncularda motivasyon ve konsantrasyon antrenmanı. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
6 | Turnuva oyuncuları için zihinsel antrenmanda heyecanı harekete geçirme ve rahatlama. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Turnuva oyuncuları için zihinsel antrenmanda davranış ve düşüncelerin kontrolü. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Turnuva oyuncuları için turnuva oyununda zihinsel performans. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Turnuva oyuncu Ebeveynleriyle ilişki nasıl olmalıdır. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması |
11 | Kortu kaplama ve kortun farklı kısımlarından farklı vuruşlar için hareket teknikleri. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tenisin fiziksel gereksinimleri, Antrenman prensipleri ve uzun vadeli fiziksel gelişimi. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması |
13 | Teniste fitnessi geliştirmek ve değerlendirmek. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Çiftler oyununda strateji ve taktikler. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Turnuvada çiftler oyunu için mantalite. | ısınma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |