AB431 Uzmanlık Alan Eğitimi III (Tenis)

5 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB431
Ad Uzmanlık Alan Eğitimi III (Tenis)
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET VURAT
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MEHMET VURAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tenisin özelliği, yapısı, sistemleri ve alıştırmalarını kavratıp, bilgi sahibi yapmak.

Dersin İçeriği

Tekniksel teşhis ve düzeltme, turnuva oyuncuları için zihinsel antrenman, teniste hareket döngüsü, turnuva oyuncuları için fiziksel kondisyon, turnuva oyuncuları için çiftler oyunu.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

TTF. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009

Notlar

Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002/ Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999/ Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999/ Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999/ Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim Yayını.1999/ Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları./ Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997/ Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık Ltd.Şti.1998/ Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Turnuva oyuncuları için yer vuruşları, servis, vole ve hareket teknik kontrol listesi incelenmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ02 Turnuva oyuncularının motivasyon ve konsantrasyonu kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ03 Turnuva oyuncularının heyecanı harekete geçirmesini ve rahatlamasını kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ04 Turnuva oyuncularının davranış ve düşüncelerinin kontrolü konusunu kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ05 Turnuva oyuncularının oyun esnasında ve turnuva süresince zihinsel performansını kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ06 Turnuva oyuncuları Ebeveynleriyle ilişkiyi kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.
ÖÇ07 Tenisteki hareket döngüsünü kendi ifadesi ile anlatır ve uygular.
ÖÇ08 Kortu kaplama ve kortun farklı kısımlarından farklı vuruşlar için hareket tekniklerini kendi ifadesi ile anlatır ve uygular.
ÖÇ09 Tenisin fiziksel gereksinimlerini, Antrenman prensiplerini ve uzun vadeli fiziksel gelişimi kendi ifadesi ile anlatır ve uygular.
ÖÇ10 Tenis fitnesini geliştirmeyi ve değerlendirmeyi kendi ifadesi ile anlatır ve uygular.
ÖÇ11 Çiftler oyununu strateji, taktiklerini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin işleniş biçimi hakkında genel bilgi. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Turnuva oyuncuları için yer vuruşları teknik kontrol listesi incelenmesi. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Turnuva oyuncuları için servis düzeltme kontrol listesi incelenmesi. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Turnuva oyuncuları için Vole düzeltme kontrol listesi incelenmesi. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Turnuva oyuncularda motivasyon ve konsantrasyon antrenmanı. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
6 Turnuva oyuncuları için zihinsel antrenmanda heyecanı harekete geçirme ve rahatlama. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Turnuva oyuncuları için zihinsel antrenmanda davranış ve düşüncelerin kontrolü. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Turnuva oyuncuları için turnuva oyununda zihinsel performans. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Turnuva oyuncu Ebeveynleriyle ilişki nasıl olmalıdır. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması
11 Kortu kaplama ve kortun farklı kısımlarından farklı vuruşlar için hareket teknikleri. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Tenisin fiziksel gereksinimleri, Antrenman prensipleri ve uzun vadeli fiziksel gelişimi. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
13 Teniste fitnessi geliştirmek ve değerlendirmek. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Çiftler oyununda strateji ve taktikler. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Turnuvada çiftler oyunu için mantalite. ısınma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 125
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,00
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.05.2023 09:34