Genel Bilgi
Kod | AB451 |
Ad | Uzmanlık Dalı Antrenörlük Uygulaması I (Voleybol) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Spor branşına yönelik antrenörlük deneyimi için gerekli beceri ve öğretilerin kazandırılması.
Dersin İçeriği
Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirme Kulübün sosyal çevre ve sosyal yaşamdaki işlevlerinin gözlenmesi Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesi Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinme Antrenmanın içeriğinin gözlenmesi Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesi Antrenman esnasında araç-gereç ve yazılı bilgilerin kullanılmasının gözlemi Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesi Lisans bilgilerinin değerlendirilmesi Kamp programları ve planlaması Deplasmanların planlanması ve değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Taktik Açıdan Voleybol Takım Oyunu, Prof. Mark Tennant
Notlar
www.tvf.org.tr talimatnamesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
ÖÇ02 | Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
ÖÇ03 | Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler |
ÖÇ04 | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
ÖÇ05 | Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
ÖÇ06 | Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
ÖÇ07 | Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
ÖÇ08 | Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler | Kulüp bilgilerinin toplanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirme | Haftalık raporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
3 | Kulübün sosyal çevre ve sosyal yaşamdaki işlevlerinin gözlenmesi | Haftalık raporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
4 | Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesi | Haftalık raporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
5 | Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinme | Haftalık raporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
6 | Antrenmanın içeriğinin gözlenmesi | Haftalık raporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
7 | Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesi | Haftalık raporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
9 | Antrenman esnasında araç-gereç ve yazılı bilgilerin kullanılmasının gözlemi | Haftalık raporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
10 | Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesi | Haftalık raporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
11 | Lisans bilgilerinin değerlendirilmesi | Haftalık raporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
12 | Kamp programları ve planlaması | Haftalık raporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
13 | Deplasmanların planlanması ve değerlendirilmesi | Haftalık raporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
14 | Maç analizleri | Haftalık raporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
15 | Dönem raporlarının sunulması | Haftalık raporların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem raporlarının sunulması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem raporlarının sunulması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,20 | ||
AKTS | 7 AKTS |