Genel Bilgi
Kod | AB412 |
Ad | Uzmanlık Dalı Antrenörlük Uygulaması II (Tenis) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MEHMET VURAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MEHMET VURAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Spor branşına yönelik antrenörlük deneyiminin ilk basamağı için gerekli beceri ve öğretilerin kazandırılması.
Dersin İçeriği
Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirme Kulübün sosyal çevre ve sosyal yaşamdaki işlevlerinin gözlenmesi Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesi Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinme Antrenmanın içeriğinin gözlenmesi Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesi Antrenman esnasında araç-gereç ve yazılı bilgilerin kullanılmasının gözlemi Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesi Lisans bilgilerinin değerlendirilmesi Kamp programları ve planlaması Deplasmanların planlanması ve değerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002 Türkiye Tenis Federasyonu. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim fasikülü 1999 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu fasikülü. 1993 Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005 Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık Ltd.Şti.1998 Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2
Notlar
Kermen O. Tenis Teknik ve Taktikleri. Ankara. Nobel Yayınevi. 2002 Türkiye Tenis Federasyonu. İleri Seviye Antrenörün El Kitabı. 2009 Türkiye Tenis Federasyonu. Tenise Başlarken. Ankara. Türkiye Tenis Federasyonu Eğitim fasikülü 1999 Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü. Mini-Tenis Temeli Oluşturma. Ankara. Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Tenis federasyonu fasikülü. 1993 Kabasakal A. Tenis Nasıl Oynanır. İstanbul. Morpa Kültür Yayıncılık Ltd. Şti. 2005 Türkiye Tenis Federasyonu Tenis Kuralları. Yavuz B. Teniste Yoğun ve Yaygın Antrenman. İstanbul Yayıncılık.1997 Korkmaz N.H., Ataç H. Tenis Alıştırma Örnekleri. Akmat Akınoğlu Matbaacılık Ltd.Şti.1998 Gönülalan İ. Mutlu T.O. Tenis Antrenörü El Kitabı. 2
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uygulama spor kulüplerinin belirlenmeyi ve görev almayı kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ02 | Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplamayı ve değerlendirmeyi kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ03 | Kulübün sosyal çevre ve sosyal yaşamdaki işlevlerinin gözlenmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ04 | Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerini gözlenmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ05 | Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ06 | Antrenmanın içeriğinin gözlenmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ07 | Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ08 | Antrenman esnasında araç-gereç ve yazılı bilgilerin kullanılmasının gözlemini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ09 | Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ10 | Lisans bilgilerinin değerlendirilmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ11 | Kamp programları ve planlamasını kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ12 | Deplasmanların planlanması ve değerlendirilmesini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
ÖÇ13 | Maç analizlerini kendi ifadesi ile açıklar ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler. | Kulüp bilgilerinin toplanması. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
2 | Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirme. | Kulüp bilgilerinin toplanması. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
3 | Kulübün sosyal çevre ve sosyal yaşamdaki işlevlerinin gözlenmesi. | Kulüp bilgilerinin toplanması. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
4 | Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesi. | Kulüp bilgilerinin toplanması. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
5 | Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinme. | Kulüp bilgilerinin toplanması. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
6 | Antrenmanın içeriğinin gözlenmesi. | Kulüp bilgilerinin toplanması. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
7 | Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesi. | Kulüp bilgilerinin toplanması. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Antrenman esnasında araç-gereç ve yazılı bilgilerin kullanılmasının gözlemi. | Kulüp bilgilerinin toplanması. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
10 | Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesi. | Kulüp bilgilerinin toplanması. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
11 | Lisans bilgilerinin değerlendirilmesi. | Kulüp bilgilerinin toplanması. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | Kamp programları ve planlaması. | Kulüp bilgilerinin toplanması. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | Deplasmanların planlanması ve değerlendirilmesi. | Kulüp bilgilerinin toplanması. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
14 | Maç analizleri. | Kulüp bilgilerinin toplanması. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Dönem raporlarının sunulması. | Kulüp bilgilerinin toplanması. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 173 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,92 | ||
AKTS | 7 AKTS |