Genel Bilgi
Kod | AB418 |
Ad | Uzmanlık Dalı Antrenörlük Uygulaması II (Güreş) |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ALİ GÖKDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğretmen NURİ YILDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Spor branşına yönelik antrenörlük deneyiminin ilk basamağı için gerekli beceri ve öğretilerin kazandırılması.
Dersin İçeriği
Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirme Kulübün sosyal çevre ve sosyal yaşamdaki işlevlerinin gözlenmesi Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesi Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinme Antrenmanın içeriğinin gözlenmesi Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesi Antrenman esnasında araç-gereç ve yazılı bilgilerin kullanılmasının gözlemi Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesi Lisans bilgilerinin değerlendirilmesi Kamp programları ve planlaması Deplasmanların planlanması ve değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Güreşte Öğretim Yöntemleri
Notlar
ders sunum ve slaytları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesini bilir. |
ÖÇ02 | Antrenmanın içeriğinin gözlenmesini bilir. |
ÖÇ03 | Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirmeleri bilir. |
ÖÇ04 | Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesini bilir. |
ÖÇ05 | Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinmeyi bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler | ders için ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirme | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
3 | Kulübün sosyal çevre ve sosyal yaşamdaki işlevlerinin gözlenmesi | kulüp yapısı incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesi | müsabaka davranış analizi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinme | yıllık plan tasarlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Antrenmanın içeriğinin gözlenmesi | dünya şampiyonu antrenman içeirği araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesi | videolarda müsabaka içi sporcu antrenör ilişkisi inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Antrenman esnasında araç-gereç ve yazılı bilgilerin kullanılmasının gözlemi | ulusal müsabakaların tekrarlarının izlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesi | sporcu sözleşme örneklerinin araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Lisans bilgilerinin değerlendirilmesi | lisans ve vize işelmleri hakkında bilgi toplama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Kamp programları ve planlaması | kamp ihtiyaçları hakkında hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Deplasmanların planlanması ve değerlendirilmesi | deplasman ihtiyaçları hakkında ön hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Maç analizleri | maç videosu izleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Dönem raporlarının sunulması | kulüp rapor örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 176 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,04 | ||
AKTS | 7 AKTS |