BAT225 Staj

8 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BAT225
Ad Staj
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Staj
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. AYGÜL DAYAN


Dersin Amacı

Staj programının amacı mesleğe başlamadan önce öğrencilere kariyer alanındaki ilgilerini test etme olanağı sunmak, öğrencilerin edinilen teorik bilgileri uygulamaya aktarma becerisi ile kariyerleri alanında yetenek ve teknikler geliştirmelerini sağlamak, akademik ortamdan çalışma ortamına uyum sağlamalarına katkı yapmak sorumluluk ve etik anlayışlarını artırmaktır.

Dersin İçeriği

Staj programının amacı mesleğe başlamadan önce öğrencilere kariyer alanındaki ilgilerini test etme olanağı sunmak, öğrencilerin edinilen teorik bilgileri uygulamaya aktarma becerisi ile kariyerleri alanında yetenek ve teknikler geliştirmelerini sağlamak, akademik ortamdan çalışma ortamına uyum sağlamalarına katkı yapmak sorumluluk ve etik anlayışlarını artırmaktır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Öğrencilerin 30 işgünü işyeri uygulamalı yaz stajında deneyimlerini not aldıkları staj defterleri

Notlar

Dersin koordinatörü tarafından hazırlanan notlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üniversite öğreniminde elde ettikleri kuramsal bilgilerin uygulamaya dönük yansımalarını değerlendirir.
ÖÇ02 Çeşitli veri tabanları kullanarak alana özgü bilgi kaynaklarına ulaşır.
ÖÇ03 Problem çözme kabiliyeti geliştirebilir.
ÖÇ04 Uygulamada karşılaştığı sorunları çözmek için tek başına ya da takım olarak seçenekler üretir.
ÖÇ05 Staj sırasında edindiği bilgileri resmi bir rapor halinde sunar.
ÖÇ06 Staj programının sonunda çalışma alanı ile ilgili yasal, mesleki ve etik çerçevede sağlam bir temel edindiğini ortaya koyar.
ÖÇ07 Problem çözme kabiliyetini mesleği ile ilgili değişik alanlarda kullanır.
ÖÇ08 Teorik derslerle ilgili uygulamaların üniversite dışında hem kamuda hem de özel sektörde yapmalarına olanak sağlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel iletişim becerilerini kazanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yaz stajını tamamlayan öğrencilerin, yaz stajlarının değerlendirilmesi zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Öğrencilerin gruplandırılması 1 zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
3 Öğrencilerin gruplandırılması 2 zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Soru-Cevap
4 Belirlenen gruplardaki her öğrencinin staj deneyimlerini sunması zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 Belirlenen gruplardaki her öğrencinin staj deneyimlerini sunması 1 Zorunlu yaz stajı sürecinde öğrenilen teorik ve uygulamalı bilgiler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Belirlenen gruplardaki her öğrencinin staj deneyimlerini sunması 2 zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
7 Belirlenen gruplardaki her öğrencinin staj deneyimlerini sunması 3 zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara sınav Çukurova Üniversitesi Staj Yönetmeliği Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Belirlenen gruplardaki her öğrencinin staj deneyimlerini sunması 4 zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması
10 Belirlenen gruplardaki her öğrencinin staj deneyimlerini sunması 5 zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
11 Belirlenen gruplardaki her öğrencinin staj deneyimlerini sunması 6 zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
12 Belirlenen gruplardaki her öğrencinin staj deneyimlerini sunması 7 zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Belirlenen gruplardaki her öğrencinin staj deneyimlerini sunması 8 zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
14 Belirlenen gruplardaki her öğrencinin staj deneyimlerini sunması 9 zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Belirlenen gruplardaki her öğrencinin staj deneyimlerini sunması 10 zorunlu yaz staj defteri fotokopisinin bulunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 14 8 112
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 197
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,88
AKTS 8 AKTS