Genel Bilgi
Kod | BAT229 |
Ad | Organik Tarım |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ekosistemin genel hatları, organik ve sürdürülebilir tarım uygulamaları, çevreyle dost tarım teknikleri, bitki, üretici ve tüketici üçgenindeki etkileşimleri ve Türkiye deki organik tarım mevzuatı ile ilgili bilgi vermek.
Dersin İçeriği
Organik ve sürdürülebilir tarımın temel ilke kavramları, Organik Tarımda Toprak Verimliliği, Organik Tarımda Ekim Nöbeti, Organik Tarımda Bitki Korumanın Genel İlkeleri, Organik Tarımda Biyolojik Savaş ve, Proje Hazırlama ve Yönetim
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Aksoy, U. ve Altındişli, A. 1996. Ekolojik (Organik, Biyolojik) Tarım. Ekolojik Tarım Organizasyonu Derneği (ETO). Bornova, İzmir. 125 s.
Notlar
Organik tarım. Organik (ekolojik), Tarım Eğitimi Ders Notları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Organik tarımın amacı öğrenilebilir. |
ÖÇ02 | Organik tarımın genel prensipleri ve uygulama şekilleri öğrenilebilir. |
ÖÇ03 | Organik tarım ile konvansiyonel tarım arasındaki farklar öğrenilebilir. |
ÖÇ04 | Doğal kaynakları korumada kaynak kontrolü bilincini kazanır |
ÖÇ05 | Organik tarımda kullanılan hastalık, zararlı ve yabancı ot kontrol yöntemleri hakkında bilgileri öğrenir |
ÖÇ06 | Yasal kuralları kavrayabilir |
ÖÇ07 | Organik üretimde doğal dengeyi koruyabilir |
ÖÇ08 | Organik üretimde bitki doğa ilişkisini anlayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve içeriği, dersin amacı, Ders Öğrenme Çıktıları | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ekolojik tarımda kullanılan bazı kavramlar, Ekosistemde besin ve enerji döngüsü | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Niçin ekolojik tarım | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Ekolojik tarımın ilkeleri I | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Ekolojik tarımın ilkeleri II | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Ekolojik tarımla konvansiyonel tarım arasındaki farklılıklar | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Ekolojik sebze yetiştiriciliği | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ara sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ekolojik meyve yetiştiriciliği I | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Ekolojik meyve yetiştiriciliği II | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Ekolojik tarım mevzuatı | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Ekolojik tarımda kontrol ve sertifikasyon | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Ekolojik tarımda bahçe ürünlerinin paketlenmesi I | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Ekolojik tarımda bahçe ürünlerinin paketlenmesi II | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Organik Tarımda bitki koruma | İlgili Ders Notlarındaki Bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |