Genel Bilgi
Kod | BAT253 |
Ad | Akıllı Tarım |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. BURCU ÖZBEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin içeriğine uygun olacak şekilde öğrencilere dijital tarım teknolojilerinin temel prensip ve kavramlarını açıklamak, akıllı tarımda kullanılan teknoloji, yöntem ve teknikleri açıklamak, akıllı hayvancılık sistemleri ve uygulamalarını açıklamak ve öğretmektir.
Dersin İçeriği
Tarım Faaliyetlerinin Özellikleri ve Tarım Politikaları, Dördüncü Sanayi Devrimi ve Tarım 4.0, Ulusal e-Tarım Stratejisi, Tarımda Dijitalleşme Süreci, Tarımda Coğrafi Bilgi Sistemleri Kullanımı, Akıllı Tarımda Kullanılan Kablosuz İletişim Teknolojileri, Hassas Tarım Uygulamaları, Akıllı Tarım Uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Akıllı Tarım Nedir? (Akıllı Tarım Platformu) http://www.akillitarim.org/tr/uyelerimiz/ak%C4%B1ll%C4%B1-tar%C4%B1m-nedir. html Kılavuz, E., Erdem, İ. (2019). Dünyada Tarım 4.0 Uygulamaları Ve Türk Tarımının Dönüşümü, 133-157 Günaydın, G. Tarımda Teknoloji Kullanımı ve Bilişim.
Notlar
Sait Engin Deniz (Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü) Ege Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Ocak, 2019, Türk Tarımının Global Entegrasyonu ve Tarım 4.0 Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu, 5G ve Ötesi Beyaz Kitap
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dijital tarım teknolojileri hakkında temel bilgi birikimi sağlama |
ÖÇ02 | Akıllı tarım teknolojilerinin sürdürülebilirliği konusunda yorum yapabilme |
ÖÇ03 | Coğrafi Bilgi Sistemlerini (CBS) tarımsal amaçlı olarak kullanabilme |
ÖÇ04 | Akıllı tarım teknolojilerini hayvansal üretime uyarlayabilme |
ÖÇ05 | Tarımın geleceği hakkında vizyon oluşturabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarım Faaliyetlerinin Özellikleri ve Tarım Politikaları | ders ile bilglerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dördüncü Sanayi Devrimi ve Tarım 4.0, Ulusal e-Tarım Stratejisi | ders ile bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tarımda Dijitalleşme Süreci | ders ile ilgili bilgi okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Tarımda Coğrafi Bilgi Sistemleri Kullanımı | ders ile ilgili bilgi okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Akıllı Tarımda Kullanılan Kablosuz İletişim Teknolojileri (Wireless LAN Teknolojisi, Bluetooth Teknolojisi, Düşük Güçlü Geniş Alan Şebeke Çözümleri, Hücresel Ağ Teknolojileri) | ders ile ilgili bilgi okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Akıllı Tarımda Kullanılan Kablosuz İletişim Teknolojileri (Büyük Veri, Bulut Bilişim, Nesnelerin İnterneti, Tarım ve 5G) | ders ile ilgili bilgi okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hassas Tarım Uygulamaları (Tarımda Dijital Dönüşüm, Akıllı Tarım Uygulamaları, Sürücüsüz Traktörler ve Otonom Tarım Araçları) | ders ile ilgili bilgi okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hassas Tarım Uygulamaları (Drone ve İHA Kullanımı, Robotik Sistemler ve Robotlar) | ders ile ilgili bilgi okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Hassas Tarım Uygulamaları (Çiftlik Yönetim Sistemleri ve Yemleme Sistemleri) | ders ile ilgili bilgi okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Akıllı Hayvancılık Uygulamaları | ders ile ilgili bilgi okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Türkiye’de Akıllı Tarım Uygulamaları | ders ile ilgili bilgi okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Dünya’da Akıllı Tarım Uygulamaları | ders ile ilgili bilgi okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Uzayda Tarım | ders ile ilgili bilgi okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | kullanılan tarım teknikleri | ders ile ilgili bilgi okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 38 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,52 | ||
AKTS | 2 AKTS |