AB446 Araştırma Projesi II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB446
Ad Araştırma Projesi II
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EREN ULUÖZ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. EREN ULUÖZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Antrenörlük Eğitimi bölümünde okuyan lisans düzeyindeki öğrencilere eğitim bilimleri ve beden eğitimi ve spor ile ilgili araştırma yöntemleri konusunda temel bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bir bilimsel araştırmayı yapabilmek için gerekli olan bilgi ve becerilerin bir araştırma denemesi üzerinde uygulanması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Birsen Gökçe, Toplumsal Bilimlerde Araştırma, 5. basım, Ankara: Savaş Yayınevi, 2007.

Notlar

Zeynel Dinler, Bilimsel Araştırma ve E-Kaynaklar, 7. basım, Bursa: Ekin Yayınevi, 2012. Halil Seyitoğlu, Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, 6. basım, İstanbul: Güzem Yayınları, 1995. Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2011. Şener Büyüköztürk ve Diğerleri, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Pegem Yayıncılık, 2011


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilim ve bilimsel yöntem ile ilgili temel kavramları ve kuralları bilir
ÖÇ02 Bilimsel araştırma türlerini karşılaştırmalı olarak analiz eder
ÖÇ03 Araştırma konusunun seçimini ve araştırma planını hazırlar
ÖÇ04 Araştırmanın yazılmasında üslup ve bilimsel etik kurallarına uyar
ÖÇ05 Bilgisayarla araştırma metnini biçimsel kurallara uygun olarak hazırlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilimin tanımı ve sınıflandırılması Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
2 Bilimsel yöntem ve aşamaları Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
3 Bilimsel yöntemin temel ilkeleri Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
4 Bilimsel araştırma türleri ve sınıflandırılması Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
5 Araştırma konusunun seçimi, sınırlandırılması ve geçici plan hazırlanması Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
6 Bilimsel araştırmada veri toplama teknikleri ve kütüphaneden yararlanma Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
7 The identification of the scientific value of sources reached during literature review Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınavlar Okuma ve uygulama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Araştırmanın yazılması: Üslup ve metnin yazılması Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
10 Araştırmanın yazılması: Biçimsel koşullar Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 Araştırmanın yazılması: Metin aktarmaları ve bilimsel etik Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
12 Araştırmanın yazılması: Dipnot gösterilmesi ve kuralları Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 Araştırmanın yazılması: Kaynakça gösterilmesi ve kuralları Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 Araştırma metninin bilgisayarda yazılmasında biçimsel kurallar Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Araştırmanın tamamlanması ve sunuma hazırlanması Okuma ve uygulama Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunuma hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunuma hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 40 40
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 104
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,16
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2023 11:48