Genel Bilgi
Kod | BAT238 |
Ad | Tıbbi Aromatik Bitkiler ve Kullanımı |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İLKAY ŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. İLKAY ŞEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tıbbi ve aromatik bitkilerin yetiştirilme tekniklerini, faydalarını, kullanım alanlarını, Dünyada ve Türkiye de ki önemini , alternatif tıbbın önemini ve kullanım alanları hakkında bilgi edindirmektir.
Dersin İçeriği
Tıbbi ve aromatik bitkilerin ekolojik istekleri, Tıbbi ve aromatik bitkilerin generatif (Tohumla) Üretim Teknikleri, Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin vejetatif üretim teknikleri, Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Islahı, Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin açık alanlarda örtü altında yetiştirilmesi, Bitki besleme, Bitki koruma, Bitkilerde hastalık işaretleri, Bitkilerde hastalıkların sınıflandırılması, Yaygın Olarak Kullanılan Bazı Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Üretim Teknikleri, Tıbbi ve Aromatik bitki yetiştiriciliğinin önemi, Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin yetiştiricilik açısından sınıflandırılması işlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ceylan, A., 1995. Tıbbi bitkiler I , E.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları, No: 312 Ceylan, A., 1996. Tıbbi Bitkiler II, E.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları.
Notlar
Farklı kaynaklardan derlenmiş sunumlar ve ders notları internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin yetiştirilme yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin ekolojik ihtiyaçlarını açıklar. |
ÖÇ03 | Tıbbi bitkilerin yetiştirilme yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Tıbbi bitkilerin önemini açıklar. |
ÖÇ05 | Dünyada tıbbi bitkilerinin kullanım olanaklarını açıklar. |
ÖÇ06 | Dünyada ve Türkiye de ki tıbbi bitkilerin üretilmesin nedenlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Alternatif tıbbın kullanım alanlarını açıklar. |
ÖÇ08 | Tıbbi bitkilerin kullanım şekillerinin açıklar. |
ÖÇ09 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin yetiştiricilik yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ10 | Tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliğini kısıtlayan faktörleri açıklar. |
ÖÇ11 | Tibbi ve aromatik bittilerin işleme tekniklerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ziraat teknikerliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe Bitkileri temel alanı ve ayrıca meyve, sebze, bağ ve süs bitkileri yetiştirilmesi ve ıslahı konularında yeterli kuramsal bilgiye sahip olur | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üretim aşamasında ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe tarımında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Meyve, sebze, bağ ve süs bitkilerini tanımlar ve yetiştirir | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanında genetik kaynakların ve çevrenin korunması ile sürdürelebilir kullanımı için yöntemler uygular | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkilerinin sulanması, gübrelenmesi, hastalık ve zararlılarının tanımlanması ve derim sonrası muhafazada oluşan değişimleri değerlendirir ve analiz eder | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe Bitkileri alanındaki bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, kayıt etme, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, proje yazma ve uygulayabilme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel yetenekleri artırıcı farklı rolleri teşhis etmek ve üstlenmek yolu ile çalışma ekibinin bir üyesi olarak ve farklı ortamlarda başarılı bir şekilde takım çalışması yetkinliğine sahip olur | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Amaca uygun bilgiye ulaşabilme, analitik düşünme ve planlayabilme, sorgulayıcı, araştırıcı ve yaratıcı vizyona sahip olur ve edinilen bilgileri toplum yararına kullanır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sahada görev yapan değişik kademelerdeki kişilere bilgilerini aktarabilme, iletişim kurabilme, bilgi sunabilme; bunun dışında ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe, sera ve bağ tesisi kurabilir ve işletebilir | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel iletişim becerilerini kazanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin ekolojik istekleri. | Tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliği, Anadolu Üniversitesi, Prof. Dr. Ersin Yücel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin generatif (Tohumla) Üretim Teknikleri | Tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliği, Anadolu Üniversitesi, Prof. Dr. Ersin Yücel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin vejetatif üretim teknikleri | Tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliği, Anadolu Üniversitesi, Prof. Dr. Ersin Yücel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin Islahı | Tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliği, Anadolu Üniversitesi, Prof. Dr. Ersin Yücel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin açık alanlarda örtü altında yetiştirilmesi. | Tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliği, Anadolu Üniversitesi, Prof. Dr. Ersin Yücel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Bitki besleme. | Tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliği, Anadolu Üniversitesi, Prof. Dr. Ersin Yücel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bitki koruma | Tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliği, Anadolu Üniversitesi, Prof. Dr. Ersin Yücel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Bitkilerde hastalık işaretleri, Bitkilerde hastalıkların sınıflandırılması. | Tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliği, Anadolu Üniversitesi, Prof. Dr. Ersin Yücel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Yaygın olarak kullanılan bazı Tıbbi ve aromatik bitkilerin üretim teknikleri. | Tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliği, Anadolu Üniversitesi, Prof. Dr. Ersin Yücel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Tıbbi ve Aromatik bitki yetiştiriciliğinin dünya daki önemi. | Tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliği, Anadolu Üniversitesi, Prof. Dr. Ersin Yücel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Tıbbi ve Aromatik bitki yetiştiriciliğinin Türkiye deki önemi. | Tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliği, Anadolu Üniversitesi, Prof. Dr. Ersin Yücel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Tıbbi ve Aromatik Bitkilerin yetiştiricilik açısından sınıflandırılması | Tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliği, Anadolu Üniversitesi, Prof. Dr. Ersin Yücel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Önemli tıbbi bitkilerin yetiştirilmesi hakkında öğrenci sunumları. | Tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliği, Anadolu Üniversitesi, Prof. Dr. Ersin Yücel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
15 | ticari öneme sahip tibbi ve aromatik bitki türleri | Tıbbi ve aromatik bitki yetiştiriciliği, Anadolu Üniversitesi, Prof. Dr. Ersin Yücel | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |