AB103 Temel Hareket Eğitimi

5 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB103
Ad Temel Hareket Eğitimi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı çocuklardaki fizyolojik gelişimine paralel olarak hareket gelişimlerinin en düzeye nasıl çıkarılabileceğini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Derste çocukların hareket gelişimlerine paralel olarak verilecek hareket eğitimi gereksinimleri verilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ayan Sinan, Hareket Eğitimi, Pegem Akademi, 2019 Ankara AKSEL ÇELİK Hareket Eğitimi Koordinatif Yetiler ve Temel Becerilerin Eğitimi ERGÜN YAYINEVİ, 2016 Çamlıyer Hatice, Çamlıyer Hüseyin, Çocuk Hareket Eğitimi ve Oyun, Manisa Celal Bayar Üniversitesi Basımevi, 2018 Manisa

Notlar

Çocuk Oyun ve Hareket Eğitimi Özgür Nalbant NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuklara yönelik bilgi beceri düzeylerini yükseltmeyi öğrenir.
ÖÇ02 Birçok bilgiden yararlanarak daha iyi bir antrenör olabileceğini bilir.
ÖÇ03 Çocuklara oyunla sporu sevdirebilme ve spor yapmalarını sağlayabilmesini sağlar.
ÖÇ04 Çocukların yetenek seviyelerini tespit edebilmesini öğretir.
ÖÇ05 Çocukların yaş gruplarına uygun öğretim tekniklerini kullanabilmesini sağlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel hareket eğitiminin tarihi felsefesi, kapsamı Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Gelişime uygun öğretim ve değerlendirme. Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
3 Spor eğitimi Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
4 Hareket eğitiminin bilişsel boyutu Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
5 Hareket eğitiminde kişisel ve sosyal sorumluluklar Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
6 Hareketli yaşamın temelleri Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
7 Müzik ve dansla temel hareket eğitimi Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
8 Ara Sınav Vize sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hareket eğitimi uygulamaları için aktivite analizi Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
10 Vücudumuzun aktiviteleri, zaman aktiviteleri Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
11 Alan aktiviteleri, yön aktiviteleri Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
12 Senso motor aktiviteleri Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
13 Efor aktiviteleri Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
14 Serbest zaman programlama aktiviteleri Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
15 Temel alan eğitimi Konu ile ilgili kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 116
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,64
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.05.2023 12:17