Genel Bilgi
Kod | AB145 |
Ad | Sporcu Sağlığı ve İlk Yardım |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. ÖZGÜR GÜNAŞTI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi EMİR İBRAHİM IŞIK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sağlık durumunu tehlikeye sokabilecek olayların tanınması, müdahale çerçevesinin çizilebilmesi
Dersin İçeriği
İlk ve acil yardım tanımı, kırıklar, burkulmalar ve sporda karşılaşılabilecek sakatlanma durumları, zehirlenmeler, yanıklar.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
1. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4.
Notlar
1. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 2. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 3. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İLK VE ACİL YARDIM TEMEL KAVRAMLARIN ÖĞRENİLMESİ |
ÖÇ02 | İNSAN VÜCUDU VE İŞLEYİŞİNİN ÖĞRENİLMESİ |
ÖÇ03 | TEMEL YAŞAM DESTEĞİNİN ÖĞRENİLMESİ |
ÖÇ04 | BİLİNCİ KAPALI BİREYE YAKLAŞIM BECERİSİNİN KAZANILMASI |
ÖÇ05 | KANAMALARDA İLK YARDIM PRENSİPLERİNİN ÖĞRENİLMESİ |
ÖÇ06 | İÇ KANAMALARDA İLK YARDIM PRENSİPLERİNİN ÖĞRENİLMESİ |
ÖÇ07 | ŞOK TABLOSU VE İLK YARDIM PRENSİPLERİNİN ÖĞRENİLMESİ |
ÖÇ08 | SINAV (ÖĞRENCİLERİN YAZILI OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ) |
ÖÇ09 | YARALANMA TİPLERİ VE İLK YARDIM PRENSİPLERİNİN ÖĞRENİLMESİ |
ÖÇ10 | YANIK VE DONMALARDA İLK YARDIM PRENSİPLERİNİN ÖĞRENİLMESİ |
ÖÇ11 | KIRIK, ÇIKIK VE BURKULMALARDA İLK YARDIM PRENSİPLERİNİN ÖĞRENİLMESİ |
ÖÇ12 | BANDAJ UYGULAMALARININ ÖĞRENİLMESİ |
ÖÇ13 | ZEHİRLENMELERDE İLK YARDIM PRENSİPLERİNİN ÖĞRENİLMESİ |
ÖÇ14 | ISIRIK VE SOKMALARDA İLK YARDIM PRENSİPLERİNİN ÖĞRENİLMESİ |
ÖÇ15 | HASTA VE YARALI TAŞIMA TEKNİKLERİ PRENSİPLERİNİN ÖĞRENİLMESİ |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında programı tasarlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İLK VE ACİL YARDIM TEMEL KAVRAMLAR | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İNSAN VÜCUDU VE İŞLEYİŞİ | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | TEMEL YAŞAM DESTEĞİ | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | BİLİNCİ KAPALI BİREYE YAKLAŞIM | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | KANAMALARDA İLK YARDIM | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İÇ KANAMALARDA İLK YARDIM | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | ŞOK TABLOSU VE İLK YARDIM | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | YARALANMA TİPLERİ VE İLK YARDIM | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | YANIK VE DONMALARDA İLK YARDIM | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | KIRIK, ÇIKIK VE BURKULMALARDA İLK YARDIM | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | BANDAJ UYGULAMALARI | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | ZEHİRLENMELERDE İLK YARDIM | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | ISIRIK VE SOKMALARDA İLK YARDIM | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | HASTA VE YARALI TAŞIMA TEKNİKLERİ | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |