AB207 Eğitsel Oyunlar

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB207
Ad Eğitsel Oyunlar
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MEHMET BİLBEK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere, Oyun aracılığı ile teknik beceriler kazandırmak, Sportif ve toplumsal kurallara uymayı öğretmek. Eğitsel Oyunları Beden Eğitimi ve Spor Dersinde ısınma, Teknik pekiştirme ve Dinlenme amacı ile dersin başında, ortasında ve sonunda nasıl kullanılacağını öğretmek.

Dersin İçeriği

Öğrencilere, Oyun aracılığı ile teknik beceriler kazandırmak, Sportif ve toplumsal kurallara uymayı öğretmek. Eğitsel Oyunları Beden Eğitimi ve Spor Dersinde ısınma, Teknik pekiştirme ve Dinlenme amacı ile dersin başında, ortasında ve sonunda nasıl kullanılacağını öğretmek.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Eğitsel Oyunlar Sebahattin Devecioğlu 1. Baskı, Ocak 2006

Notlar

Eğitsel Oyunlar Sebahattin Devecioğlu 1. Baskı, Ocak 2006


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
ÖÇ02 Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
ÖÇ03 Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar
ÖÇ04 Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitsel oyunun tanımı ve tarihçesi Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Oyunun hedef ve amacı, oyun öğretimi ve öğretimin amacı Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Eğitsel oyunun çocuklar için önemi ve gelişime etkileri; -fiziksel gelişim -psikomotor gelişim -sosyal gelişim Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Duygusal gelişim Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Zihinsel gelişim Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Oyun seçimi ve öğretimi, oyun uygulamaları Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Oyun ortamı ve aletleri, oyun uygulamaları Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Oyunların gruplandırılması, oyun uygulamaları Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Oyunda öğretmenin dikkat etmesi gereken noktalar, oyun uygulamaları Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Oyunlarda güvenlik önlemleri, oyun uygulamaları Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması A Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması B Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Oyun öğretiminin planlanması ve yıllık planın hazırlanması C Konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.05.2023 02:54