AB213 Badminton

5 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod AB213
Ad Badminton
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ZEHRA ERCAN


Dersin Amacı

Badminton oyununun teknik ve taktik özelliklerinin incelenmesi

Dersin İçeriği

Badminton sporunun teknik ve taktik analizi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Her Yönüyle Badminton Yrd.Doç.Dr İrfan GÜLMEZ

Notlar

Badminton federasyonu (www.badminton.gov.tr)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Badminton oyun kurallarını öğrenir.
ÖÇ02 Badminton sporunda kullanılan malzemeleri öğrenir.
ÖÇ03 Badminton vuruş tekniklerini öğrenir.
ÖÇ04 Badminton temel taktik becerilerini öğrenir.
ÖÇ05 Badminton oyununun genel karakteristik özelliğini öğrenir.
ÖÇ06 Badminton oyununun dünyada ve Türkiye'deki gelişimini öğrenir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlüğün temel kavram ve ilkelerini açıklar 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik analitik ve modellemeli yöntemleri uygular. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında programı tasarlar. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzman ya da uzman olmayan grupları, Antrenörlük ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirir. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgi teknolojilerini Antrenörlük alanında amacı doğrultusunda kullanır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük alanında karşılaşılan problemleri aşmak için takım halinde veya tek başına sorumluluk alır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Antrenörlük ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. 1
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Antrenörlük alanında bilgileri kendi çabasıyla öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, tasnif eder ve kullanır. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu bilir ve ona göre davranır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hem meslektaşları ile hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Antrenörlük alanında gelişmeleri izleyecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Antrenörlük alanındaki gelişmeleri izler, öğrenir ve toplumsal etik açısından değerlendirir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin işlenişi hakkında genel bilgi Dersle ilgili kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Oyun kuralları hakkında bilgi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Tüy topla uyum çalışmaları Uygulama için ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
4 Raketle uyum oyunları Uygulama için ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Top ve raket birlikte uyum oyunları Uygulama için ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 Badminton vuruş teknikleri Uygulama için ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 El altı vuruşlar Uygulama için ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav ARA SINAV Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Baş üstü vuruşlar Uygulama için ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Yan el vuruşu Uygulama için ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Filede oyun Uygulama için ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Kortta Teklerde oyun düzeni Uygulama için ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Kortta Çiftlerde oyun düzeni Uygulama için ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Filede tekli çalışma Uygulama için ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
15 Filede çiftli çalışma Uygulama için ısınma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları FİNAL SINAVI Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları FİNAL SINAVI Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 118
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,72
AKTS 5 AKTS